GT-R 2018 a 2020 Vision
29.09.2014 Autor: Tommü Design
Součastnému sportovnímu vozu Nissanu GT-R, který zvládne zrychlení 0 - 100 km/h za 2,7 sekundy tedy rychleji, než mnohem dražší konkurence - v poslední době „poněkud strádá“. Ptáte se v čem? Odpovídáme - v tom nejdůležitějším - v odbytu! Na severoamerickém trhu se měsíčně prodá jen kolem devadesáti kusů a na japonském dokonce pouhých sedmdesát. To se samozřejmě nelíbí Carlosi Ghosnovi, který tak jako dříve nevládne pouze alianci Renault-Nissan, ale po odchodu Andyho Palmara také japonské automobilce. Charismatický šéf proto pověřil odborníky značky, aby postavili nové GT-R, které by mělo zahrnovat radikální zvýšení výkonu, jenž půjde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého.
Určitě nemusíme zdůrazňovat, že daného cíle hodlá japonská automobilka dosáhnout realizací hybridní techniky, která bude mít svůj základ ve speciálu LMP1. Ten by měl od příštího roku zasáhnout do závodů 24 hodin Le Mans, „silniční“ verzi ovšem uvidíme mnohem později. Podle dosavadních zpráv by se příští rok v Tokiu měl ukázat koncept, produkční model pak dorazí v roce 2018. Po stránce designérské se přitom dočkáme větší agresivity, což má spojitost s Ghosnovými požadavky. Podle něj totiž vzhled stávajícího provedení vůbec neodpovídá potenciálu pod kapotou a novinka by proto měla převzít řadu nápadů, se kterými přišel koncept 2020 Vision Gran Turismo, zaměřený hlavně na aktivní aerodynamiku.
Pokud budeme typovat „stavební materiál“ nového GT-R, bude to „Větší, než malé množstvím karbonu“, který tak bude kompenzovat přidanou hmotnost baterií. Ty přitom budou spolupracovat s elektromotorem - naladěným na cca 135 koní - a evoluční verzí stávajícího 3.8 l šestiválce, který bude mít výkon zhruba 660 koní. Na tomto pohonném ústrojí bude společnost Nissan Motor spolupracovat s týmem Formule 1, přičemž ze stejného zdroje bude pocházet také chladicí okruh pro lithium-iontové baterie. Převodovku si automobilka vyvine sama dle konkrétních potřeb, neboť dosavadní šestistupňový automat nebude schopen přenosu tak velkého výkonu a předpokládaného točivého momentu - až 998 Nm. Zachováno bude její uložení u zadní nápravy stejně, jako pohon všech kol. Nově ovšem dostaneme osm rychlostních stupňů a akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout někam ke 2 sekundám. Díky tomu by nový Nissan GT-R pokořil i nástupce Bugatti Veyron, což je renomé, kterým by japonský super sportovní automobil mohl „přivábit“ velký počet globálních zákazníků - mimo Česka.