Druhá generace nového Nissanu Note se objevila na podzim loňského roku a nás zajímalo, jak si povede nebo „povedla“. Nutno říct, že nejméně „Tři prsty nad fajn“ vzhledem k přednostem, které má: mimořádně dobré jízdní vlastnosti, čiperný motor, dobrá spotřeba, skvělý vzhled, mimořádná prostornost v podélném směru, velmi dobrý úhel otevírání dveří, bohatá základní výbava nebo dvojité dno… A ono dno - prosím - nezaměňovat se zlatým, protože potom by byla chvála vozu téměř „neúnosná“. První generace stála na prodlouženém podvozku Renaultu Modus. Nástupce používá podlahovou plošinu Nissan „V“, kterou japonská automobilka uplatnila i u modelů Juke a Micra.
Základním motorem je dvanáctistovka o výkonu 59 kW následovaná přeplňovanou verzí DIG-S o výkonu 72 kW. Zde musíme podotknout, že Nissan přeplňovanou dvanáctistovku DIG-S nepřevzal od Renaultu Twingo. Japonci se vydali vlastní cestou a tříválec DIG-S spojili s kompresorem, což přineslo výkon 72 kW při 5600 ot./min. a maximum točivého momentu vrcholící hodnotou 142 Nm při 4400 ot./min. Díky tomu je Note velmi čiperný a produkuje netradiční zvuk. Nissan Note poskytuje dobře naladěný podvozek, na který se můžete spolehnout. Vyniká mimořádně stabilitou a nenechá vás „ve štychu“ ani při prudším manévru nebo na téměř totálně rozbité silnici.
Nissan Note má velmi dobře našlápnuto. Přerůstá konkurenční modely zejména nabídkou podélného prostoru a moderními technologiemi, které často nemají ani o dvě třídy větší vozy. V základní výbavě Visia přijde Note - poháněný benzínovým motorem - na 229.900,- Kč!