Proč odcházejí „šéfové“ Nissanu?
03.09.2014 Autor: Tommü Design
Před nedávnem „vyměnil“ Johan de Nysschen, šéf japonské prémiové značky Infiniti, za americkou - odešel ke Cadillacu - a nyní od společnosti Nissan Motor odchází i viceprezident Andy Palmer - k automobilce Aston Martin! Odchod dalšího vysoce postaveného manažera u japonské značky nevěstí nic dobrého, ale mluvčí Nissanu prohlašuje, že budoucnost firmy ohrožena není. Ovšem: „Jak jinak by měl mluvit mluvčí automobilky? Začíná to vypadat, že kdokoliv přijde do styku se značkou Infiniti, rychle „skáče přes palubu“. Potvrzením toho je, že Johan de Nysschen, ale ani Andy Palmer dlouho v „horkém křesle“ nevydrželi.
Aston Martin, jehož auty jezdil i legendární agent 007 James Bond, v poslední době bojuje s konkurencí větších luxusních automobilek a masivně investuje do vozů a výrobních postupů. Britskou automobilku by Palmer měl vést do „následující fáze nových technologií a produktů“. Zároveň se však od něj očekává také „získání ztracené půdy pod nohama“, díky čemuž Aston Martin bude moci lépe soupeřit s Porsche nebo Ferrari - a to je rozhodně nelehký úkol. Nový šéf se ovšem bude moci opřít o spolupráci s německým koncernem Daimler, který bude Britům dodávat jak pohonné jednotky, tak i elektronické komponenty. Ačkoli jde o překvapivý krok, rozhodně není náhodný nebo uspěchaný vzhledem k tomu, že Aston Martin - podle zpráv ze zákulisí - lanařil Palmera již déle než rok. Na jeho místo by měl usednout Philippe Klein, který dosud zastával post šéfa produktového plánování Renaultu. Odpovědný tak i nadále bude charismatický šéf aliance Renault-Nissan - Carlos Ghosn - na jehož bedrech bude ležet o poznání větší tíže, ale musí si přiznat, že si to zavinil sám...