On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Dohnat a předehnat
 
01.09.2014 Autor: Tommü Design

Francouzsko-japonská aliance Renault-Nissan - vedená charizmatickým šéfem Carlosem Ghosnem oznámila - že její globální prodeje automobilů vzrostly loni o cca dvě procenta, na rekordních zhruba 8,3 milionu vozů. To ji posunulo na čtvrté místo ve světovém žebříčku. Na „tahouny“ - japonskou Toyotu, německý Volkswagen a americký General Motors - však pořád hledí ze značného odstupu. Všichni tři největší hráči světového automobilového trhu chtějí letos překonat hranici deset milionů prodaných vozů. Analytici ale plán šéfa aliance Renault-Nissan, sepsaný ve stylu - „Dohnat a předehnat“ - neodmítají.

Na úspěchu aliance má již několik let lví podíl Carlos Ghosn. Úspěšný manažer šéfuje Renaultu i Nissanu, ale také celému společenství, v němž vládne nesmlouvavou a tvrdou rukou. Pozice šedesátiletého manažera je velmi silná a to i přesto, že se mu mnohé z hlasitě proklamovaných cílů nepovedlo loni splnit. Renault prodal cca 2,63 milionu aut, ovšem cíl byl tři miliony. Elektromobil Zoe byl malou katastrofou! Na odbyt šel čtyřikrát hůře než vedení společnosti očekávalo! Mezi významné prohry Ghosna patřilo loni i to, že od společnosti odešel muž číslo dvě Carlos Tavares a stejné se Ghosnovi „dařilo“ i s jeho předcházejícím zástupcem - Patrickem Pelatou. „Vést dvě společnosti a cestovat pravidelně mezi dvěma zeměmi je extrémně náročné. Musím to ale dělat, nemám jinou volbu. Jsem v pozici, která to vyžaduje. Přináší to prospěch alianci,“ řekl Ghosn v rozhovoru pro Automotive News Europe. Těmito slovy jen potvrdil, jakou důležitost pro alianci dnes Nissan má. Sedět prostě: „Jedním zadkem na dvou židlích“, to dokáže jen málo kdo!

Carlos Ghosn pomohl zachránit Nissan koncem devadesátých let od bankrotu. Vysloužil si za to v Japonsku uznání nejen u manažerů. V roce 2011 uspořádala pojišťovna AXA průzkum a ptala se: „Kdo si myslíte, že by měl vést Japonsko?“ Ghosn se objevil na sedmém místě, prezident Obama až o dvě příčky za ním! Šéf aliance Renault-Nissan tvrdí, že dnes jsou rozhodují úspory. Jedině ty udrží producenty automobilů ve hře vzhledem k tomu, že budou konkurenceschopní. Výrobci jsou podle něho v současnosti dvojího druhu. Jednak ti, kteří dosáhli úspor a pak ti, kterým se to nepovedlo. Kritická je podle něho i otázka místní produkce. Kdo má závody rozeseté po světě, ten vítězí. Produkce aut na export je přežitkem. Tak to bylo v dobách minulých, ale ne dnes, kdy 95 procent aut prodaných v Číně, Indii či Brazílii bylo vyrobeno v těchto zemích. „Výrobci aut bez místní produkce se nepohnou, zůstanou malí,“ řekl Ghosn. Aliance Renault-Nissan zatím „není posedlá“ honbou za zvyšováním objemu výroby, tvrdí Ghosn. Musí pokračovat v tom, co je nezbytné, tedy „využívat výhod plynoucích ze získaných úspor“. Růst výroby nebude na úkor snížení ziskovosti. Má cíl zvýšit marži provozního zisku v roce 2017: u Renaultu na pět procent z loňských tří procent, u Nissanu na osm procent z pěti procent dosažených v roce 2013. Vyšší produkci chce Ghosn dosáhnout prohloubením synergií mezi Renaultem a Nissanem. „To je klíč k úspěchu. Náklady udržíme,“ uzavřel.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.