Marketingová strategie Nissanu
26.08.2014 Autor: Tommü Design
Nissan GT Academy je soutěží, která má za cíl vybrat ty nejrychlejší virtuální závodníky a zajistit jim jízdu ve skutečných sportovních i závodních autech na opravdových okruzích. Ten ze všech nejlepší si dokonce vyjezdí místo v týmu továrních jezdců Nissanu s vidinou profesionální kariéry, během níž bude startovat v těch nejprestižnějších závodech na slavných tratích celého světa. A právě při letošním finále, kde se vítěz letošní GT Academy hledal, jsme stejně - jako v loňském roce - nechyběli ani my. Toto soutěžní klání totiž probíhá i v Česku, což lze určitě považovat za výhodu vzhledem k tomu, že z okolních zemí se účastní již jen Polsko nebo Německo a náš závodník Josef Král je dokonce jedním z „poučovatelů“, ale i porotců.
Dvojice nejlepších českých virtuálních jezdců z národních kol právě společně s polským duem zamířila do Velké Británie, kde letos měla na okruzích Bedford a Silverstone GT Academy finále. Čekalo je tam dalších 37 soupeřů z celé Evropy. Českou republiku zastupovali jedenatřicetiletý učitel Antonín Bláha a devatenáctiletý student Michal Šmídl. Oba šli do soutěže dobře připraveni, alespoň co se fyzické kondice týče. I tak byl ovšem hlavní důraz pochopitelně kladen na řidičské schopnosti, tedy přesněji řečeno na rychlost. Jak k tomu řekl Josef Král: „Mluvit na kameru tě naučí, do fyzické kondice tě dostanou, telemetrii časem pochopíš, ale jestli jsi za volantem rychlý, to je otázka talentu. A ten buď máš nebo nemáš. A když budou dva jezdci stejně usilovně trénovat, ten s talentem bude vždy lepší“. Není to ale zase tak jednoznačné, pokud by bylo, stačilo by účastníky posadit do pár aut, změřit čas a vybrat nejrychlejšího. Jenže součástí hodnocení každého účastníka je i jeho zlepšování, konzistence výkonů a to, jak si bere k srdci rady instruktorů, ale třeba i psychická odolnost. Hodnocení tedy není postaveno striktně jen na číslech, ale je do jisté míry subjektivní.
Drtivá většina závodníků bývá drobné tělesné konstituce a menší výšky, zatímco Tonda a Michal působí dojmem, že si odskočili do soutěže z basketbalové palubovky. A to je problém - potíž je už jen nasoukat se do kokpitu. Třetí den, jenž byl druhým vyřazovacím, kdy nikoli po tristním výsledku na trati, ale překvapivě po velmi nepodařené výměně předního kola na modelu Juke Nismo, skončila soutěž pro Michala, přestože si jinak při jízdách doposud vedl lépe, než Tonda, jenž se však stal tím, kdo vypadl hned v dalším vyřazování pátý den poté, co prohrál duální jízdy zručnosti v Nissanu 370Z Nismo. Vítězem letošního ročníku Nissan GT Academy se stal po finálním skutečném závodě s Nissany 370Z Gaëtan Paletou z francouzského Barzunu, jenž nyní podstoupí intenzivní čtyřměsíční trénink a v lednu příštího roku si odbude svůj závodní debut v týmu Nissan Nismo při vytrvalostním závodě Dubai 24 Hour.