V „Zeleném pekle“ bude tlačenice
20.08.2014 Autor: Tommü Design
Závodní okruh Nürburgring byl založen v roce 1927, jeho originální trať vedla mezi městy Adenau, Nürburg nebo Müllenbach a skládala se ze dvou částí: hlavní byla Nordschleife (Severní smyčka), dlouhá něco málo pod 23 kilometrů (zpočátku 22,810 km). Okruh byl tvořen asi 180 zatáčkami různého charakteru i obtížnosti a pro svou náročnost byl přezdíván „Zelené peklo“. V současné době má Severní smyčka, která se nachází na západě Německa - v pohoří Eifel - délku 20,8 km, 174 zatáček, místy až 16 % sklon trati a minimální únikové zóny. Proměnlivé počasí z ní dělají velice náročný a tím pádem i velmi lákavý závodní okruh.
Britové tvrdí, že se Nissan chce zúčastnit honby za titulem o nejrychlejší auto s předním náhonem na Severní smyčce Nürburgringu, kde to momentálně vře mezi Renaultem Megane RS 275 Trophy-R, který v současnosti drží rekord s časem 7:54,36, Seatem Leon Cupra a Hondou Civic Type R. Pro Pulsar Nismo to v každém případě znamená, že bude muset některý vůz z této trojice překonat nebo nejlépe - porazit všechny tři! K tomu má Pulsaru Nismo RS, jak se má nový „rekordman“ jmenovat, dopomáhat turbem přeplňovaný motor 1.8 DIG-T, vyladěný na výkon cca 280 koní (206 kW). Samozřejmostí má být mechanický samosvorný diferenciál, vyztužená karoserie a šasi, větší kola i brzdy, sportovní podvozek nebo přepracované řízení a převodovka. Vůz má být jako koncept nebo prototyp představen již v letošním říjnu na pařížském autosalonu, ale do prodeje nepřijde dříve, jak za rok - tedy na sklonku roku 2015.
Ačkoli smyslem divize Nismo je poskytnout možnost sportovního svezení za rozumné peníze, musí modely jako Pulsar Nismo RS ukázat, že je schopen utkat se i s těmi nejlepšími.