Krátce před letošním pařížským autosalonem bychom se „mohli“ dočkat kompletní tiskové zprávy, která nám objasní třeba velikost zavazadlového prostoru nebo parametry informující o jízdní dynamice a spotřebě... V roce 2007 udělala japonská automobilka velmi zvláštní krok, když z trhu stáhla model Almera, který později nahradila modelem Tiida. Je to věc názoru, ale Tiida vypadala tak, jako by si Mexičan nasadil klobouk na hlavu a „ořízl“ auto podle něj! Až nyní se konečně Japonci rozhoupali a s novým hatchbackem Nissan Pulsar se chtějí vrátit mezi elitu nižší střední třídy. Konkurovat v Evropě mu bude Ford Focus, Volkswagen Golf, Opel Astra nebo Peugeot 308.
O japonské novince se na „Festivalu rychlosti“ (Goodwood Festival of Speed) zmínil i viceprezident společnosti Nissan Motor - Andy Palmer. „Nemáme před sebou něco, co se snaží tvářit extrémně sportovně, ale něco, co dokáže zákazníka přesunout od modelu Qashqai k hatchbacku. Má tu samou DNA, neboť lidi, kteří dříve kupovali Crossover, chceme udržet v naší rodině. Proto se musíme snažit o obdobný design i ovladatelnost.“ Pokud Nissan nebude chtít „trhat partu“ a Pulsar v Česku nabídne podobně levněji jako konkurenti, měla by základní cena na českém trhu startovat na sumě okolo 361.000 Kč. Faktem je, že Nissanu ČR asi nic jiného nezbude i když si vymyslí řadu omezení, kterým ani sami dealeři „nebudou rozumět“...