Leaf a elektrický VW Golf
09.07.2014 Autor: Tommü Design
Pokud nepovažujete za podstatné takové věci, jako je: podélné nastavení volantu, tvrdé plasty v interiéru nebo další detaily, pravděpodobně by v celkovém hodnocení obstál podobně, jako hatchbacky s klasickým spalovacími motory. Výhodou tohoto elektromobilu navíc je, že jeho základní cena na českém trhu „relativně“ klesla a v rámci příplatkových výbav máte na výběr ze tři možností. Palubní nabíječku dostanete za 24.800 Kč, multimediální systém Nissan Connect vás přijde na 21.000 Kč a za metalízu dáte 13.500 Kč - vše ostatní je vám k dispozici ve standardu. Tyto předešlé informace se týkají elektrického automobilu Nissan Leaf, který se pyšní titulem nejprodávanějšího elektromobilu na starém kontinentu.
V základní výbavě modelu Leaf přitom nechybí ani takové - dnes již samozřejmé systémy - jakými jsou například ESP, ABS nebo EBD, ale ani režim Eco, asistent rozjezdu do kopce, systém start/stop, inteligentní klíč, automatická klimatizace, šest airbagů, vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, přední mlhová světla s provizorní funkcí denního svícení nebo vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Na druhou stranu se musíte smířit s 16“ ocelovými koly (205/55 R16) a již dříve zmíněnou absenci podélného nastavení volantu. Ani to ovšem neodradilo 16 zákazníků - slovy šestnáct - kteří si loni v Česku elektrický Nissan pořídili vzhledem k tomu, že náš stát se k dotacím na elektromobily chová dost „macešsky“ a tím pádem i k jeho životnímu prostředí.
Jenže „neohrožená“ pozice Nissanu Leaf nemusí vydržet navěky. Na našem trhu se totiž v druhé polovině června objevil Volkswagen e-Golf, který sice stojí 899.900 Kč, ale v základu nabízí prvky, které nemůže mít Leaf mnohdy ani za příplatek. Za zmínku například stojí navigace s 8“ dotykovým displejem, plně diodové světlomety, elektronická ruční brzda, 16“ litá kola nebo elektronický závěr diferenciálu XDS. Za příplatek navíc můžete získat adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění (12.500 Kč), boční airbagy vzadu (9.700 Kč), systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a automatického přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly (13.300 Kč) nebo audio-systém Dynaudio Excite s výkonem 400 W (15.800 Kč). S takovou výbavou se ovšem lehce přiblížíte milionové hranici... Nutno také podotknout - že s touto cenou - už by se mohl elektrický Volkswagen Golf směle měřit se supermoderním BMV i3, které stojí od 936.000 Kč.
Takže je na vás, který z elektrických automobilů si vyberete nebo počkáte, až se Česko postaví k elektromobilům „čelem“?
Nissan Leaf: Motor - synchronní elektrický / Převodovka - automatická / Největší výkon - 80 kW / Točivý moment - 254 Nm / Maximální rychlost - 144 km/h / Zrychlení 0 na 100 km/h - 11,5 s/ Kombinovaná spotřeba na 100 km - 15 kWh / Kapacita akumulátoru - 24 kWh / Dojez na jedno nabití - až 199 km / Základní cena - 715.300 Kč.
Volkswagen e-Golf: Motor - synchronní elektrický / Převodovka - automatická / Největší výkon - 85 kW / Točivý moment - 270 Nm / Maximální rychlost - 140 km/h / Zrychlení 0 na 100 km/h - 10,1 s/ Kombinovaná spotřeba na 100 km - 12,7 kWh / Kapacita akumulátoru - 24,2 kWh / Dojez na jedno nabití - až 190 km / Základní cena - 899.900 Kč.