V Goodwoodu bylo rušno
30.06.2014 Autor: Tommü Design
26. až 29. června 2014 se v anglickém hrabství West Sussex konal již třináctý ročník tradičního „Festivalu rychlosti“ - (Goodwood Festival of Speed) - který je jedinečnou přehlídkou historických vozů a automobilové závodní techniky. Ne nadarmo je tento podnik svým rozsahem, atmosférou a množstvím vystavovaných skvostů řazen mezi jednu z nejlepších přehlídek - možná jde o úplně nejlepší světovou akci tohoto typu, kam si vstupenku může koupit běžný smrtelník. Obrovský areál v jižním Sussexu, asi hodinu jízdy od Londýna, nabídne hned několik atrakcí. Jednak to jsou historické a sportovní automobily, které si zájemci mohou prohlédnout na ploše nedaleko zámku. Na letošním „Festivalu rychlosti“ se sešli zástupci všech motoristických disciplín v čele s Formulí 1, čtyřiadvacetihodinovkou Le Mans a rallye, za asistence hvězd automobilového sportu současnosti i historie. Takový byl letošní „Festival of Speed“, pořádaný na goodwoodském panství.
Již patnáct let uběhlo od doby, kdy „světlo světa“ spatřila virtuální hra Gran Turismo a Nissan u této „oslavy“ v žádném případě nemůže chybět vzhledem k tomu, že virtuální studie japonské automobilky by mohla - odkazovat i na skutečný svět. Nový koncept pro hru Gran Turismo 6 nevede pouze k příštímu super sportovnímu autu, ale také ke zcela novému GT-R příští generace a věříme, že pokud by takhle nějak budoucí model vypadal, asi se fanoušci zlobit nebudou. Virtuální realita se stala „skutečností“ na „Goodwood Festival of Speed“ minulý týden, kdy společnost Nissan Motor představila fyzickou verzi svého konceptu 2020 Vision v životní velikosti. Nejde ještě o funkční prototyp, ale první krok z virtuality do reality byl již učiněn. Ti šťastnější z nás, kteří se na velký automobilový svátek do Británie vypravili, viděli japonskou vizi v měřítku 1:1. Zatím jen jako nefunkční maketu bez pohonu - tedy mechanické části pod exotickým kabátkem chybí.
Společnost Nissan Motor oficiálně odhalila to, že auto představuje budoucí kupé s pohonem všech kol, aktivním zavěšením a interiérem 2+2. Šedostříbrná „okřídlená“ studie vznikla v evropském designérském středisku v Londýně, které spolupracovalo s kolegy v Japonsku. V současnosti má koncept příď ve tvaru „V“ s protaženými diodovými světly, přední karbonové „lízátko“ a nezbytné otvory v kapotě pro lepší chlazení - jen ještě není co chladit. Vzadu najdeme dvě dvojice kruhových reflektorů, mohutný difuzor a obří křídlo, které je pochopitelně rovněž z uhlíkových vláken.