Japonský výrobce se vrací
17.06.2014 Autor: Tommü Design
Po dlouhých sedmi letech se společnost Nissan Motor „konečně“ vrací do nižší střední třídy s hatchbackem jménem Pulsar. V roce 2007 udělala japonská automobilka velmi odvážný krok, když z trhu stáhla hatchback Almera, který později nahradila „bezpohlavním“ modelem Tiida. Bylo to něco podobného, jako kdyby Volkswagen přestal vyrábět Golf a tím prakticky poskytl prostor konkurenci. Jenže za těch sedm let se toho hodně změnilo. Nissan se díky „bestselleru“ Qashqai „vyhrabal“ z červených čísel a dnes je v docela dobré kondici i když na evropském kontinentu - speciálně v Česku - je na tom podstatně hůř. Na trhu má nový Note, druhou generaci modelu Qashqai a na „spadnutí“ je i modernizovaný Juke, nový X-Trail, třetí generace Crossoveru Murano nebo již dvanáctá generace nákladního modelu Pick Up NP300 Navara. A k tomu všemu má v rukávu i další eso - nový hatchback Nissan Pulsar - s nímž se chce vrátit mezi elitu nižší střední třídy. Konkurovat v Evropě Volkswagenu Golf, Fordu Focus, Opelu Astra, Peugeotu 308, ale i japonským soupeřům, jakými jsou Mazda 3, Honda Civic nebo Toyota Auris, nebude jistě lehké. Podle prvních fotografií a informací se ovšem zdá, že Nissan nenechal nic náhodě. Slibuje „rekordně“ prostorný interiér, který je doplněn množstvím bezpečnostních prvků.
Pulsar by chtěl zaujmout i po stránce výbavy a přinést hlavně takovou, která se v současnosti pomalu stává standardem u nových modelů v nižší střední třídě. Jde třeba o asistenta brzdění v případě hrozícího střetu, pro jízdu v pruzích, kontrolu mrtvého úhlu, detekci pohyblivých objektů v okolí vozidla, panoramatický kamerový parkovací systém, aktivní tempomat, šetření paliva pomocí inteligentního systému start/stop nebo technologii, která umožňuje rychlý přístup ke všem potřebným informacím (Nissan Connect). Japonci vybaví Pulsar - alespoň pro začátek - dvěma úspornými pohonnými jednotkami. Základem bude přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T (85 kW) a příznivci nafty budou mít k dispozici motor 1.5 dCi (81 kW). Později se ovšem škála pohonných jednotek rozšíří o čtyřválec 1.6 DIG-T s výkonem 140 kW a vyloučen není ani příchod motoru 1.6 dCi (96 kW). Kromě šestirychlostní manuální převodovky nabídne automobilka i autorsky vyvinutou kontinuální převodovku XTronic.