Společnost Nissan Motor představila světu novou, již dvanáctou generaci svého nákladního modelu Pick Up - NP300 Navara. Tvůrci nového vozu mysleli nejen na komfort posádky, ale i na „tvrdou práci“ - zůstal žebřinový rám i tuhá zadní náprava a 2.5 litrový diesel. Každému dílu se ovšem dostalo patřičných vylepšení, a to včetně motorů. Po řadě upoutávek je „konečně“ tady a na českém trhu se objeví v průběhu příštího roku. Japonská automobilka v posledních měsících postupně obměňuje svoji paletu SUV i Off Roadů a snaží se vtěsnat ducha současného trendu do všech těchto modelů. Designérským záměrem Nissanu je propojení elegantních a stylových linií moderních Crossoverů s robustním charakterem typickým pro vozy SUV. Místo hranatých tvarů předchozích generací nabízí nové modely luxusní a dynamický vzhled s výrazně tvarovanou kapotou.
Nová generace Nissanu Navara přichází s celou řadou designérských změn v duchu současného trendu automobilky, ale ani tak není těžké vůz rozeznat od té předcházející. Mezi hlavní změny exteriéru patří přepracovaná příď s diodovými světly pro denní svícení, rozměrná maska chladiče s charakteristickým tvarem písmene „V“, mohutný nárazník, boční zpětná zrcátka s chromovanými kryty a celkový vzhled dotvářejí také dvě nové barvy karosérie - žlutá Savannah a bronzová Earth. Karoserii s kabinou King Cab nebo Double Cab známe již z dřívějška, novinkou je však zadní parkovací kamera a směrovky ve vnějších zpětných zrcátkách. Vylepšení se dočkal i prostor v kabině vozu. Přístrojová deska nabízí velké množství snadno čitelných ukazatelů a větší středová konzola s řadou intuitivních prvků, které lze snadno používat i za jízdy. Patří mezi ně přístrojové displeje TFT s vysokým rozlišením, které nabízejí například kompas či podrobnou navigaci, dále ukazatel spotřeby paliva a rádio s přehrávačem audio záznamů.
O pohon Nissanu NP300 Navara se starají dva agregáty. Vznětovou verzi představuje nový čtyřválec o objemu 2.5 litru a výkonu 120 kW (točivý moment 403 Nm) nebo 140 kW (točivý moment 450 Nm) v 3600 otáčkách za minutu. Milovníci benzinu zase ocení modernizovaný čtyřválec o stejném objemu (jeho dostupnost na evropském trhu však zatím nebyla potvrzena). U prvního zmíněného agregátu navíc nelze nezmínit spotřebu paliva nižší o přibližně 11 %. Obě jednotky budou dostupné s manuální šestistupňovou nebo automatickou sedmistupňovou převodovkou.
Tím ale novinky nekončí. Podle oficiálních informací totiž vůz vyjíždí s pevnější karoserií a upravenými zadními listovými pery. V duchu zlepšení agility v městském provozu se zmenšil průměr otáčení, aby bylo umožněno lepší manévrování na menším prostoru. Pohon čtyř kol je u takto koncipovaného vozu nutným standardem a je přiřaditelný i během jízdy. A na závěr malá poznámka. Pokud bude japonská automobilka v následujících několika měsících přicházet s podobným „nářezem“ novinek, potom nebude mít v krátké době, co představit jako novinku...
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.
Informace pro Vás
Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.