On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

„Kanálová nádivka“ automobilek
 
08.06.2014 Autor: Tommü Design

„Houstone, máme problém... Nikdo si už nekupuje nová auta! Tedy, nějaká se prodávají, ale už ne na takové úrovni jako kdysi...“! Miliony čerstvě vyrobených neprodaných aut jen tiše „stojí“ na starých vzletových a přistávacích drahách nebo obrovských parkovištích po celém světě, kde postupně chátrají. V posledních několika letech se hodně řešila praktika, navržená k zamaskování nedostatku poptávky a konečného prodeje zákazníkům. Je to oblíbená metoda velkých výrobců automobilů a říká se tomu „Channel Stuffing“ (kanálová nádivka). Provinily se tím obzvlášť General Motors, jejichž sklady se přeplnily na rekordní množství. Ovšem věděli jste, že když dojde na slabé či nulové obchody a stagnující poptávku, metoda „Channel Stuffing“ je jen pouhým začátkem?

Obrázky přiložené k tomto článku představují jen velmi malou část kompletního počtu podobných skládek po celém světě, kterých existují doslova tisíce a nacházejí se skoro v každé zemi. Je těžké uvěřit, že máme tolik neprodaných aut, ale vypadá to, že taková už je pravda a ještě horší je fakt, že jejich počet stále stoupá. Nebude lež, když situaci přirovnáme k „mechanické“ epidemii velkolepých proporcí. Automobilový průmysl nikdy tato auta neprodá pomocí masivně snížených cen, aby se jich zbavil. Stále za ně chce plnou cenu do posledního centu. Kdyby nastavil jejich cenu na pár tisíc dolarů, prodal by je. Avšak nikdo by si poté nekoupil dražší auta a ta by skončila na podobném místě. Výrobci se tak dostali do skutečně ošemetné situace, ne-li přímo do „slepé ulice“.

Na fotografii masivního úložiště ve Swindonu (obrázek číslo 1) v Anglii vidíme tisíce a tisíce neprodaných aut. Další foto zachycuje testovací dráhu společnosti Nissan Motor v Sunderlandu (obrázek číslo 2) ve Velké Británii, která se již nepoužívá na testování vzhledem k tomu, že je zaplněna neprodanými vozy! Hromadí se jich tolik, že se už tam pomalu nevejdou. Proto japonská automobilka přikoupila nové parcely a produkuje další a další auta. V polovině letošního května všechny automobily z testovacího okruhu v Sunderlandu zmizely a je jen malá pravděpodobnost, že byly všechny vyprodány. Spíše se zdá, že byly převezeny na recyklaci, aby se udělalo místo pro další produkci. Vedle testovací dráhy, poblíž výrobní linky, se znovu hromadí auta, jak ukazuje (obrázek číslo 3) z Google Maps a dlužno říct, že to není parkoviště pro zaměstnance. Další fotografie ukazuje malou část gigantického parkoviště ve Španělsku (obrázek číslo 4), kde se desetitisíce vozů celý den jen vyhřívají na slunci a čekají na prodej? Podobné foto (obrázek číslo 5) ukazuje další tisíce a tisíce neprodaných aut, tentokrát zaparkovaných na vzletové a přistávací dráze poblíž Petrohradu v Rusku. Automobily zde pouze stojí a čekají, až se rozpadnou. Kromě toho se letiště, na němž parkují, už nedá používat. Také se hromadí ve španělské Valencii (obrázek číslo 6) a kromě toho, že vytvářejí docela pěknou mozaiku barev (obrázek číslo 7), jen zabírají místo a ukazují na nesmyslnou dobu.

Automobilový průmysl nemůže přestat nová auta vyrábět vzhledem k tomu, že by byl nucen zastavit výrobní linky a propustit tisíce zaměstnanců, což by vedlo k hluboké krizi. Rovněž by se projevil „dominový efekt“ katastrofických rozměrů - výrobci oceli by nemohli prodat svůj produkt a desetitisíce míst, kde se vyrábí součástky do automobilů, by zcela jistě bylo ohroženo, neřku-li přímo zrušeno...




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.