Nissan Qashqai a konkurence
10.05.2014 Autor: Tommü Design
Nový Crossover od Nissanu se chystá rozvířit „stojaté“ vody kategorie SUV a je nutno říct, že alespoň zatím se mu to moc nedaří. Ovšem automobil zahájil svůj oficiální prodej v Česku teprve počátkem letošního února a na našem trhu se musí nejprve patřičně etablovat. První generace Nissanu Qashqai - nepřímého nástupce modelu Almera, který byl svého času zrušen, aby v dnešní době povstal: „Jako bájný pták Fénix z popela“ - byla mimořádným úspěchem japonské automobilky...
Ať si konkurence říká, co chce, ale společnost Nissan Motor měla odvahu, když před několika lety představila Qashqai. Obdrženou skepsí, která provázela vůz, by se daly „tapetovat“ výrobní haly. „Na SUV je to málo svalnaté, na MPV málo variabilní a považte to jméno!“ Když se pak začal automobil prodávat statisícovými tempy, chytili se ostatní za hlavu a začali vytvářet třídní klony. Tento vůz japonské automobilky se zalíbil nejen novinářům, ale i samotným zákazníkům. Byl totiž cenově dostupný a přitom se jízdními vlastnostmi vyrovnal hatchbackům nižší střední třídy. Není tedy divu, že se v prodejních žebříčcích dlouho držel na předních místech a tento fakt byl pro společnost Nissan Motor nejen úspěchem, ale také velkým závazkem.
V součastné době je jeho nová generace tady. Dokazuje, že praktický vůz může být i hodně nápaditý a jednoznačně přesvědčí o tom, že vedle sebe skvěle fungují robustní styl, svěží aktivita a uhlazená kultivovanost. Ovšem čas neúprosně běží a druhá generace modelu Qashqai - se té první - bude muset minimálně vyrovnat. Konkurence je ovšem velmi silná, ať už se jedná například o evropské nebo asijské výrobce, kteří rozhodně „nespí“...