Prodej automobilů v Česku
08.05.2014 Autor: Tommü Design
Nejlepší duben od roku 2009 zažili - alespoň podle statistik - prodejci nových aut v České republice. Celkem jich prodali 17.498, což je o 16,2 % víc, než ve stejném měsíci před rokem. Dařilo se většině automobilových značek, ale „zlaté časy prodejců“ jsou jen relativním pojmem. Prostě se jaro letos „vzbudilo“ jen o něco dřív. Škoda Auto - dlouhodobý leader českého trhu - v dubnu opět posílila pozici. Rostla meziročně téměř o 23 procent a připsala si zhruba 32 % tržního podílu. Tedy o dvě procenta více, než loni.
Deset nejúspěšnějších značek z dubna 2014 podle nových registrací osobních aut na českém trhu - i když registraci nových automobilů nelze úplně ztotožňovat s prodejem - alespoň u nás. Spousta vozů je nejprve zaregistrována, ale pak se jako „ojetiny“ vyvezou do sousedních zemí s vyšší cenovou hladinou. Ale vraťme se k oněm „nejúspěšnějším značkám“: 1.) Škoda (5.554 ks), 2.) Hyundai (1.679 ks), 3.) Volkswagen (1.653 ks), 4.) Ford (1.056 ks), 5.) Peugeot (857 ks), 6.) Dacia (774 ks), 7.) Seat (626 ks), 8.) Kia (565 ks), 9.) Citroën (526 ks) a 10.) Renault (522 ks).
Nejvyšší nárůst si za rok 2014 zatím připisuje Maserati (+850 %), Dacia (+125 %), Seat (+73 %) a BMW (+49 %). V nejhlubších červených číslech se nacházejí Lancia (-52 %), Chevrolet (-43 %), Lada (-26 %) a ze značek první dvacítky Nissan (-10 %). Například nejprodávanější vůz japonské automobilky na starém kontinentu v loňském roce - Nissan Qashqai - skončil v březnu letošního roku na 25. místě (153 prodaných ks), v dubnu na 40. místě (97 ks) a za leden až duben 2014 byl na 37. místě (371 prodaných jednotek).