Japonsko: Prodeje 01 až 03/2014
07.05.2014 Autor: Tommü Design
Na japonském trhu s automobily došlo zásadnímu obratu - proti zhruba polovině roku minulého. Za první tři měsíce letošního roku bylo v zemi vycházejícího slunce prodáno cca 1.840.860 nových vozů, což oproti loňsku představuje nárůst o zhruba 22,4 procenta. Zásadní vliv na tomto stavu má takzvaná kategorie Kei Car, tedy městské auto s délkou nepřesahující 3,4 metru, šířkou maximálně 1,48 metru a objemem do 660 kubických centimetrů. Loni ji postihl propad, ale letos se k těmto vozům zákazníci znovu vrátili a koupili jich o 25,2 procenta více. Celkem tak bylo zaregistrováno více než 735.000 automobilů této kategorie.
Mezi japonskými výrobci aut pak situace zůstává prakticky nezměněna. Na prvním místě v žebříčku je nadále Toyota (501.798 prodaných ks), druhá je Honda (299.180 jednotek) a třetí společnost Nissan Motor (253.341 ks), která se přesunula z loňského čtvrtého místa na letošní bronzovou příčku. Dále pak následují automobilky Daihatsu (222.630 prodaných ks), Suzuki (220.142 jednotek), Mazda (81.882 ks), Subaru (59.910 jednotek), Mitsubishi (45.999 ks) a Isuzu (21.936 jednotek).
Mezi deset nejprodávanější modelů v Japonsku - leden až březen 2014 - patří Toyota Aqua (78.004 ks), Honda Fit (77.093 ks), Daihatsu Tanto (76.321 ks), Toyota Prius (71.937 ks), Nissan Dayz (60.955 ks), Honda N-Box (60.507 ks), Suzuki Wagon R (53.911 ks), Daihatsu Mira (50.485 ks), Daihatsu Move (49.132 ks)a Nissan Note (39.890 ks).