Autosalon „Auto China 2014“
28.04.2014 Autor: Tommü Design
Čínské automobilky dohánějí zbytek světa mílovými kroky a výrobci vozů v Evropě mají velké štěstí, že se Číňané na starý kontinent nehrnou. Pro Číňany je - alespoň zatím - Evropa nezajímavá. Vždyť to, co by tu prodali za rok, rozeberou zákazníci doma zhruba za týden… Producenti automobilů na starém kontinentu se pomalu, ale jistě mohou začít bát, že je Číňané za pár roků bezmála „utlučou čepicemi“. Ukazuje to výstava v Pekingu, která probíhá od 20. do 29. dubna 2014. Je sice pravdou, že autosalon Šanghaj 2011, představil většinu pochybné kopie renomovaných světových automobilek, ale po třech letech je tomu úplně jinak...
Číňan je nadšený z vlastnictví automobilu a svým způsobem objevuje nový svět. Vždyť pro mnohé z nich je to první vůz v životě. Třeba u Škodovky jde o takových 80 až 90 procent kupujících a jsou to obecně vzdělanější lidé, rodiny, ale i mladší zákazníci - než obvykle. Čínské automobilky a jejich prodejci vlastně učí kupující aut, jak s nimi zacházet. Evropan je z tohoto pohledu v podstatě „problémový“ vzhledem k tomu, že je moc náročný. Chce kvalitu, žádá skvělé jízdní vlastnosti, neustálé inovace, záruku, servis a naftový motor. Ovšem evropský trh je velmi konkurenční, ale na druhou stranu je i vysoce prestižní. Jen proto mnohé - především japonské značky (včele s Toyotou a Nissanen) starý kontinent ještě neopustily. Mohou pak Číňanům tvrdit, že je to automobil, který uspěl v Evropě…