Nissan představuje nové NV250
18.06.2019 Autor: Tommü Design
Lehká užitková vozidla jsou pro automobilky v poslední době stále zajímavější kategorií, a tak se v tomto segmentu jednotliví výrobci stále více činí. Patří mezi ně také Nissan, který nyní představuje model NV250 - sourozence Renaultu Kangoo. Pro japonskou automobilku jde ale svým způsobem o návrat. V minulosti už bratra Kangoo nabízela, a to prostřednictvím modelu Kubistar, který vznikl na bázi první generace lehké užitkové dodávky francouzského výrobce aut. V roce 2009 ale Kubisar skončil, a tak se Nissan se svým NV250 vrací po deseti letech.
Mezitím v segmentu nabídl obdobně velký model NV200 vlastní konstrukce. Ten letos v létě skončí v naftovém provedení, pokračovat už bude jen ve formě elektrického e-NV200 a NV250 jej tak nahradí. Na rozdíl od NV200 bude Nissan NV250 nabízen ve dvou délkových provedeních. Základní (L1) je dlouhé 4,28 metru, prodloužené (L2) bude mít 4,67 metru. Šířka 1.83 metru i výška 1,8 metru je pro obě varianty shodná. Kratší Nissan NV250 bude dostupný buď jako dodávka nebo osobní kombi s místem pro pět osob, zatímco delší model je čtyřmístný, s konfigurovatelnou přepážkou mezi kabinou a nákladním prostorem. K dispozici bude přitom široká nabídka příslušenství, pro různé využití vozu. NV250 tak může být přizpůsoben například převozu invalidů na kolečkovém křesle, nebo sloužit jako mrazicí vůz. O pohon se postará osvědčená naftová patnáctistovka, která bude přizpůsobena emisní normě Euro 6d-Temp. Dostupná má být ve třech výkonových verzích s 59, 70 a 85 kW. Vzhled vychází z Renaultu Kangoo, a to včetně interiéru. Největší změnou jsou tak odlišná loga výrobce a upravená maska ve stylu japonského výrobce vozů.
Nissan NV250 se začne v Evropě prodávat v září letošního roku, dovoz do České republiky však zatím potvrzen není. Standardně chce poskytnout pětiletou záruku, respektive na ujetí 160.000 km. V nabídce Nissanu doplní přepracované e-NV200, které se dočká vylepšených baterií s kapacitou 40 kWh. NV250 je přitom už druhým sourozencem Renaultu Kangoo, přičemž techniku francouzského modelu využívá už i Mercedes-Benz Citan.