Když Evropská unie zavedla v...
12.06.2019 Autor: Tommü Design
minulém roce nový způsob měření emisí a spotřeby pohonných hmot v podmínkách bližších realitě, mohli si motoristé myslet, že výrobci začnou na propagačních materiálech konečně uvádět přesná čísla. Testy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) jsou skutečně přesnější, ale pořád se na ně nedá spoléhat. Ukázal to i poslední test renomovaného britského magazínu What Car?. Je to sice obrovský posun proti průměrnému rozdílu 23,5 %, který proti realitě vykazovaly předchozí oficiální testy NEDC (New European Driving Cycle), ale podívejte se, o kolik se liší od reality.
V rámci testu What Car? se opakovaně měřily a porovnávaly skutečné hodnoty jak na silnici, tak v laboratoři pro patnáct různých modelů od malých hatchbacků po SUV s benzínovými i dieselovými motory a manuální nebo automatickou převodovkou. Údaje uváděné producentem byly v průměru o 4,9 procenta nadhodnocené, ale mezi testovanými vozy našly i takové, u kterých byla naměřená reálná spotřeba o dost lepší, než udával výrobce.
Mazda MX-5 2.0 - benzínový čtyřválec, manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl nižší o 10,3 %.
Škoda Karoq 1.5 TSI - benzínový tříválec, manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl nižší o 8,1 %.
Škoda Superb 2.0 TDI sedan - dieselový čtyřválec, automatická převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl nižší o 6,6 %.
Seat Ateca 1.5 TSI - benzínový čtyřválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl nižší o 5,5 %.
Nissan Qashqai 1.3 DiG-T - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl nižší o 3,8 %.
Volkswagen Polo 1.0 TSI - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 0,2 %.
Audi Q3 35 TFSI DSG - benzínový čtyřválec (turbo), automatická převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 0,2 %.
Citroën Berlingo Puretech - benzínový tříválec, manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 3,1 %.
Mini Convertible Cooper - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 4,8 %.
Ford Focus 1.0 Ecoboost - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 11,1 %.
Citroën C4 Cactus Puretech - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 11,2 %.
BMW řady 3 320d - dieselový čtyřválec, automatická převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 13,1 %.
BMX X2 xDrive20d - dieselový čtyřválec, automatická převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 18,7 %.
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost - benzínový tříválec (turbo), manuální převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 21,4 %.
Volvo V60 D4 - dieselový čtyřválec, automatická převodovka. Rozdíl mezi oficiálně udávanou a reálně naměřenou spotřebou byl vyšší o 21,4 %.