Ruská Lada bude muset na...
05.05.2019 Autor: Tommü Design
blíže neurčený čas zastavit své prodeje v Evropské unii kvůli emisím. Na českém trhu tato značka svá nová auta už nějakou dobu oficiálně neprodává, v Německu či Rakousku však ano, ale to se má v dohledné době patrně změnit. Nové emisní normy způsobily velkou rošádu v nabídce automobilek na trzích starého kontinentu, když v jejich souvislosti musely skončit některé motory nebo dokonce vybrané modely. Nadcházející pravidla Euro 6d-TEMP znamenají obrovské problémy i pro ruskou Ladu.
„V souvislosti se zpřísněním ekologických norem v evropských zemích upravujeme exportní aktivity v tomto regionu. Není pochyb o tom, že toto území v určitém okamžiku budeme muset na chvíli opustit,“ přiznává zástupce značky Lada. Na českém trhu jsou vozy automobilky Lada už k dispozici pouze přes neoficiální dovozce, ale export nových aut do Německa nebo Rakouska má skončit v polovině letošního jara. Poté budou vozy k dispozici jen ze skladových zásob a měly by se tak doprodat do podzimu, kdy vstoupí v platnost přísnější norma Euro 6d-TEMP. Rozhodnutí přitom přichází v době, kdy nová generace vozů Lada je i na západě vcelku chválena. Také české dojmy z Lady Vesta, auta vyvinutého ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, byly veskrze pozitivní. Dokonce i prodeje v EU letos rostly, za dva měsíce roku o 4,6 %. Výsledných 840 registrovaných aut je ale stále v rámci Evropy málo důležitý.
Místo zemí Evropské unie se tak Lada zaměří na tradiční trhy, tedy jak ten domácí, ruský, tak na okolní státy. Aktivně se chce rozvíjet v Kazachstánu, Bělorusku nebo v Uzbekistánu. Prioritou je ale také expanze v Jižní Americe a na Středním východě. Evropského trhu se ale firma přece jen nechce vzdát úplně, hovoří spíše o pauze než konci. „V úzké spolupráci s našimi aliančními partnery máme plán na tvorbu globálního modelu, kterým se na tyto trhy vrátíme,“ říká zástupce značky.