Společnost STRV jde opačným...
29.04.2019 Autor: Tommü Design
směrem než světové firmy a expanduje do Velké Británie. Automobilky jako je například japonská společnost Nissan Motor, americký Ford, banky JPMorgan i HSBC postupně snižují počty svých lidí ve Spojeném království nebo se k tomu chystají. Ať už brexit proběhne neřízeně či po dohodě, tamní hospodářství to podle ekonomů více nebo méně na čas oslabí, čehož se takové podniky obávají. Český výrobce mobilních a webových aplikací, společnost STRV jde ale opačným směrem a koncem ledna si v Londýně otevřela svou zahraniční pobočku.
„Nemyslím si, že by měl brexit naši expanzi nějak negativně ovlivnit. Řada firem, pro které chceme ve Velké Británii pracovat, má americké investory. Ti budou proti případnému zpomalení ekonomiky odolnější,“ říká šéf STRV Lubo Smid. Dodává, že jeho firma nasadí proti konkurenci nižší ceny, a tím prý bude ve výhodnější pozici, až k brexitu dojde. Pražská IT společnost, jejímiž zákazníky byly v minulosti Microsoft či seznamka Tinder, se dosud soustřeďovala výhradně na americký trh. „Tam už jsme si vytvořili silnou pozici a chceme expandovat. Právě Velká Británie byla přirozenou volbou a po USA tam máme nejvíc potenciálních klientů,“ uvádí Smid. Technologická společnost STRV, která se zaměřuje na design a vývoj softwarových produktů, poprvé ve své patnáctileté historii zveřejnila kompletní čísla o svém ekonomickém výkonu. Loni zvýšila obrat o pětatřicet procent na 360 milionů a vydělala zhruba 60 milionů. Doménou společnosti STRV dosud byla rychlost tvorby digitálních produktů, nyní se chce zaměřit na vyšší kvalitu. „I když na rychlosti stále záleží, jdeme primárně po poctivém strategickém přístupu a kvalitním designu. Díky tomu přinášíme na trh správný produkt ve správnou chvíli a za správné peníze. Přirozeně se pak dostáváme ke klientům a zakázkám s vyšší přidanou hodnotou i rozpočtem. Místo snadno nahraditelného dodavatele se stáváme strategickým partnerem,“ říká Milan Šemelák, šéf strategie firmy.
Společnost musí kvůli růstu rozšířit své kanceláře v pražském Karlíně a nabrat další zaměstnance, kterých je už nyní cca 180. Ve firmě pracují lidé zhruba dvaceti národností a více než polovinu zaměstnanců tvoří cizinci. Od založení v roce 2004 uvedla STRV na trh stovky aplikací a digitálních řešení pro klienty. V roce 2017 zařadila poradenská společnost Deloitte a list Financial Times STRV mezi nejrychleji rostoucí evropské firmy.