On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Počet elektrických aut v České...
 
15.04.2019 Autor: Tommü Design

republice zvolna roste, proti dalším evropským státům však tuzemsko výrazně zaostává. Podíl elektromobilů na nově registrovaných autech činí v Česku 0,3 procenta, v Evropě je to přes jedno procento. Zájem českých motoristů brzdí především vysoké ceny elektrických vozů, což vyplývá ze studie Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu (IDEA). Průzkumu IDEA se zúčastnilo zhruba tři tisíce respondentů a v něm 43 procent dotázaných avizovalo úmysl koupit nový vůz v horizontu tří let. O elektrickém automobilu uvažovalo 2,4 procenta z nich, dalších 6,6 procenta připustilo zájem o hybridní auta. V prvním čtvrtletí letošního roku bylo v Česku zaregistrováno 132 elektromobilů a 1.416 vozů s hybridně-elektrickým pohonem. Prodej nových osobních aut s konvenčním pohonem dosáhl 59.616 vozů.

Podle studie má největší vliv na rozhodování českých spotřebitelů pořizovací cena elektromobilů, která je stále výrazně vyšší, než u auta se spalovacím motorem. Při sníženy ceny elektrického vozu o 100 tisíc českých korun, by se podle IDEA ovšem zvýšil zájem pouze o polovinu procentního bodu. Větší efekt by podobná sleva vyvolala u hybridů, kde by se motivace ke koupi zvýšila až o šest procent. Například jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě Nissan Leaf stojí nejméně 950 tisíc korun. Renault Zoe pořídíte za 837 tisíc a Volkswagen e-Golf od 993 900 korun. Naproti tomu v Česku nejprodávanější model s konvenčním pohonem, Škoda Octavia, začíná na 437.900 korunách a o stupeň nižší nová řada Scala stojí 394.900 korun.

Cena však není jediný důvod, proč prodeje elektrických vozů v Česku váznou. Většina dotazovaných se obává i technických specifik elektromobilů. Jde zejména o nedostatek servisů pro elektrické vozy a krátkou životnost baterie. Problémem je i krátký dojezd těchto vozidel a málo dobíjecích stanic, což zatím nekompenzují ani nižší náklady na provoz elektromobilů. Motoristy by k nákupu elektrických vozů mohla podle studie přesvědčit státní podpora. Ta funguje v řadě zemí - například daňovým zvýhodněním, příspěvky na nákup a dalšími výhodami. V případě státní podpory by většina lidí byla ochotna pořídit si elektromobil, který by byl dražší zhruba o 40 tisíc korun proti klasickému autu. Ovšem Česko o podobných programech neuvažuje. Premiér Andrej Babiš v březnu letošního roku uvedl, že stát bude pokračovat ve vypsaných programech pro podnikatele a úřady. Řekl, že stát dal 1,2 miliardy korun na rozvoj infrastruktury, zejména výstavby dobíjecích stanic, a pokračují dotační programy za půl miliardy korun, respektive 270 milionů korun na pořizování ekologických aut. Jsou však určeny pro podniky, přesněji řečeno státní úřady a organizace, nikoli pro fyzické osoby.

Pobídky k nákupu elektromobilů naopak začínají nabízet některé tuzemské firmy. Nedávno oznámil zahájení jejich prodeje pro domácnosti a živnostníky ČEZ. „Vedle samotných elektrických automobilů nabízíme také domácí dobíjecí stanice, které jsou výrazně rychlejší než dobíjení ze zásuvky,“ uvedl generální ředitel prodeje Českých energetických závodů, Tomáš Kadlec.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.