Nejžádanější firemní auta na...
03.04.2019 Autor: Tommü Design
starém kontinentu a jaké vozy naopak bodují u rodin? Automobilové značky cílí svými modely na různé skupiny zákazníků, ať už na mladé bezdětné páry, mladé rodiny s dětmi, nebo třeba firemní klientelu. Právě poslední skupina hraje důležitou roli, protože 56 % prodaných aut v Evropě míří právě do firem. Vyplývá to ze statistiky analytické společnosti JATO Dynamics, která pro ni využila prodejní data z třiadvaceti evropských zemí. Celkem tak evropské firmy loni nakoupily 8,35 milionu automobilů, o 0,1 % méně než o rok dříve. Soukromá klientela si oproti tomu minulý rok pořídila 6,63 milionu aut, což byl meziroční pokles o 0,5 %.
Důvodem jsou daňové výhody pro firemní zákazníky v mnoha evropských státech, stejně jako příchod nových služeb typu sdílení automobilů. I díky tomu hned v osmi sledovaných státech firmy kupují více než dvě třetiny všech prodaných vozů. Analytici přitom zdůrazňují, že prodeje soukromníkům jsou dobrým ukazatelem toho, jak je trh zdravý. V jejich případě totiž politika slev není tak agresivní jako u fleetových automobilů, které nabízejí vysoké množstevní slevy. Podobně zájem soukromníků ukazuje dobrou náladu mezi spotřebiteli. Znát je to i na jednotlivých modelech, Dacia Sandero je totiž v Evropě modelem s největším podílem soukromých zákazníků, 86 % jejích prodejů tvoří soukromí klienti. Za ním následuje Duster s 76 procenty soukromých klientů.
Evropský trh v roce 2018 - modely s nejvyšším podílem soukromých zákazníků Top 10 (pořadí / model / podíl soukromých zákazníků):
1.) Dacia Sandero / 86 % ... 2.) Dacia Duster / 76 % ... 3.) až 5.) Kia Picanto / 70 % ... 3.) až 5.) Ford Ka+ / 70 % ... 3.) až 5.) Suzuki Swift / 70 % ... 6.) Ford EcoSport / 69 % ... 7.) až 8.) Kia Stonic / 66 % ... 7.) až 8.) Hyundai Kona / 66 % ... 9.) až 10.) Mazda CX-3 / 65 % ... 9.) až 10.) Toyota Yaris / 65 %.
Naopak pořadí automobilů s nejvyšším podílem firemní klientely tolik nepřekvapí, žebříčku vévodí typická manažerská vozidla. První je totiž Opel Insignia, Volkswagen Passat a Audi A6 s 84 % podílem firemních zákazníků. Hned za nimi následuje Škoda Superb s 83 procenty. V Top 10 je pak ještě jeden zástupce mladoboleslavské značky, Octavia s tříčtvrtinovým podílem firemních klientů. Nissan v první, ale ani v druhé desítce zastoupen není.
Evropský trh v roce 2018 - modely s nejvyšším podílem firemních zákazníků Top 10 (pořadí / model / podíl firemních zákazníků):
1.) až 3.) Opel Insignia / 84 % ... 1.) až 3.) Volkswagen Passat / 84 % ... 1.) až 3.) Audi A6 / 84 % ... 4.) Škoda Superb / 83 % ... 5.) BMW 5 / 82 % ... 6.) až 7.) BMW 3 / 81 % ... 6.) až 7.) Audi A4 / 81 % ... 8.) Opel Astra / 77 % ... 9.) Škoda Octavia / 75 % ... 10.) Mercedes-Benz E / 74 %.