New Yorku se elektromobily...
28.03.2019 Autor: Tommü Design
rozhodně vyplácejí především vzhledem k tomu, že uspoří nemalé finanční prostředky na údržbě. Poruchy vstřikovačů, čerpadel nebo turba, výměny oleje a mnoho dalších věcí. To všechno jsou záležitosti, které majitelé elektromobilů neřeší. Abychom ovšem byli „nestranní“, tak díky vyšší hmotnosti elektrického vozu oproti srovnatelně velkému autu s například benzínových motorem, víc trpí podvozek. Ale to je ve své podstatě tak zhruba všechno.
Své o tom ví i v New Yorku, kde mohou díky flotile, kterou tvoří elektromobily, hybridy a klasická auta s konvenčním pohonem situaci posoudit. V elektronickém zpravodaji, který New York City Fleet vydává, se píše, že servisní náklady u plně elektrických vozů jsou o hodně nižší než u ostatních automobilů. Elektronický zpravodaj se zaměřil na deset aut, které tvořily tři elektromobily, čtyři hybridy a tři vozy na benzín. Nejnižší roční servisní náklady má New York s modely Chevy Bolt, následuje Nissan Leaf a po něm elektrický Ford Focus. Zajímavé je porovnání Focusu benzínového a elektrického, kde rozdíl dělá ročně 1.419 USD. Dále jsou v článku porovnávány celkové náklady (včetně koupě) v dlouhodobém, devítiletém horizontu. Z nich vychází opět zdaleka nejhůř benzínový Ford Fusion, který takový Nissan Leaf překonává o 8.748 USD.