On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Pásy místo kol? Ty se masově...
 
03.03.2019 Autor: Tommü Design

používaly za války na transportérech a tancích, ale do silniční dopravy moc nepronikly. Je ovšem pravdou, že v automobilovém průmyslu se poslední dobou rozšířila taková zvláštnost - auta postavená na pásech. Vyměnit kola za pásový podvozek obvykle není nic snadného, ale v poslední době se tyto úpravy objevují stále častěji. Zářným příkladem je třeba automobilka Nissan Motor, která takto za poslední roky, upravila už několik modelů. Například vozy nesoucí označení Rogue Warrior Concept, Rogue Trail Warrior Project, Juke Personalization Adventure Concept nebo Altima Trax. Mnohem zajímavější však bývají projekty, které vznikají stranou mediálního zájmu a svépomocí.

Tentokrát zde máme technický „skvost“, u nějž by se mělo jednat o čistě podomácku postavený vůz, který není žádným křížencem, ale čistokrevným mutantem. Renault 12, jenž pravděpodobně pocházet ze závodu Oyak-Renault, který má automobilka v Turecku. Ten vyráběl model 12 od roku 1971 do roku 2000, kdy musela být produkce kvůli přísnějším emisním normám ukončena. Pod jeho kapotou by měl být ukryt 1.4 l motor s karburátorem (45 kW), těžko však říci, zda tato pohonná jednotka pod kapotou vydržela. Původně mohl být výkon na kola přenášen manuální čtyř nebo pětistupňovou převodovkou, ovšem v tomto případě je všechno jinak... Místo pohonu předních kol totiž Renault dostal podomácku vyrobený pásový podvozek, takže nyní je výkon motoru přenášen na zadní tuhou nápravu, na jejichž koncích jsou pásové rozety. Ty pohání zřejmě podomácky vyrobené pásy, které jsou napnuty na obyčejných kolech s pneumatikami..

V podstatě jen plyn a brzda zůstaly na svém místě. Například volant byl nahrazen dvěma pákami, kdy každá ovládá pás na příslušné straně vozu. Je dost těžké odhadovat, jak se bude „turecký“ stroj chovat v opravdu náročném terénu. Během jízdy na sněhu se totiž projevila absence jakéhokoliv odpružení, a tak jízda působila dost „uskákaným“ dojmem. Pokud navíc pod kapotou zůstal původní motor, je dost pravděpodobné, že v náročném terénu by tomuto mutantu rychle došel dech. I tak ale - klobouk dolu - před zručností tureckého kutila, který přestavěl francouzský automobil na malou rolbu a dokázal celý stroj postavit svépomocí.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.