On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Srovnání ceníků aut za poslední...
 
26.02.2019 Autor: Tommü Design

dva roky. Nové automobily podražily, mnohdy dost výrazně. Zvyšování cen bude pokračovat a trend je jasný - lépe už nebude! Postupné zdražování vidíme jasně při porovnávání cen v dvouletém horizontu; zvlášť citelné je v kategorii nejlevnějších vozů do 300 tisíc korun. Zatímco před osmi lety jste v tomto limitu mohli vybírat zhruba z devadesáti modelů, před dvěma lety, na počátku roku 2017, to už byla jen polovina. Po celou sledovanou dobu se výrazně ztenčuje hlavně nabídka kompaktních aut, která se posouvají do vyšší cenové hladiny. Ze sedmnácti levných kompaktů v roce 2011 zůstaly předloni jen čtyři, letos už jeden jediný - Fiat Tipo. Před osmi lety se do limitu vešly i populární modely jako Seat Leon, Škoda Octavia, Ford Focus nebo Toyota Auris. Letos už vypadly dokonce i Škoda Rapid a Seat Toledo, tedy nejen z limitu, ale i z nabídky automobilek.

Z nabídky do 300 tisíc zmizely vlastně všechny typy vozů kromě mini a malých, s výjimkou značky Dacia. Ta se svou cenovou politikou vymyká, stojí a padá s nízkými cenami, vědomě rezignuje na drahé asistenční systémy. Další výjimkou je u vybraných modelů Hyundai, zde je to výsledek tvrdého konkurenčního boje s tuzemskou Škodou. Ale zdražování můžeme sledovat i v posledních týdnech. Nejlevnější Škoda Karoq stávala loni v září 485 tisíc, dnes 490 tisíc. A to je jen začátek. V každém případě nepochybujte, že v následujících měsících žádné nové auto - a koneckonců ani ojeté, protože ta jejich ceny kopírují - nebude levnější než dnes. Neustálé navyšování cen dokládají i čísla, která zhruba před čtrnácti dny zveřejnila auditorská firma EY (dříve Ernst&Young) sestavující vlastní cenový index. Podle něj šly loni ceny nových vozů nahoru v průměru o 3,1 procenta, což odpovídá částce 12,5 tisíce korun. Zdražování tak bylo rychlejší než inflace (2,1 %) a týkalo se celkem téměř 60 procent všech sledovaných aut. Navyšování cen se prakticky nevyhnulo žádné třídě vozů kromě luxusních. V cenách milionových automobilů je totiž už skryta dost vysoká marže, výrobci tak jejich cenu navyšovat nemusejí. Nejvíce šly nahoru SUV, u vrcholných variant o průměrných 27 tisíc korun. Také levnější vozy nižší střední, tedy kompaktní třídy - včetně Škody Octavia to bylo průměrně o necelých 21 tisíc korun. Podražila také většina nejprodávanějších elektromobilů, mimo jiné Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq, a to o deset až dvacet tisíc korun ve srovnání s počátkem minulého roku.

Auta zdražují možná trochu nepozorovaně, zato vytrvale. Většinou se zvýšení cenovky schovává za uvedení nového modelu, který přijede s bohatší výbavou, ale ceny také naskakují s příchodem nových generací. Takže předloni jsme koupili Seat Ibiza za 290 tisíc korun, nový stojí letos 350. Honda CR-V poskočila vzhůru o 133 tisíc korun, Nissan X-Trail o 105 tisíc... je libo pokračovat? Výjimky se ovšem najdou, souvisejí však většinou s přestřelenou nástupní cenou při zavádění nového modelu. Co za zdražování vlastně může? Za prvé to, že se máme „dobře“. V dobách „hojnosti“, které poslední minimálně dva roky v „Česku zažíváme“, nemají prodejci automobilů důvod držet nízké ceny. I tak dobře prodávají, a také u nich poptávka žene zvýšení cen. Automobilky však tvrdí, že nejsou chamtivé, a že ke zvyšování cen je nutí okolnosti.

Průzkum EY také dokládá plíživé snižování počtu jednotlivých motorizací v různých modelech. U dieselových motorů se zúžila nabídka v porovnání s prvním čtvrtletím loňského roku téměř o čtvrtinu, u benzinových o 14 procent. Loni na podzim to bylo výrazně méně, automobilky nedokázaly některé motory včas homologovat. A bude hůř, v nabídce výrobců aut budou ubývat i modely. Producenti si nebudou moci dovolit vyrábět mnoho různých modelů, protože každý z nich bude muset plnit přísné emisní normy. Zůstanou tedy jen ty nejprodávanější a i ty zdraží, aby si na sebe vydělaly. Do budoucna se zvýší ceny automobilů kvůli vývoji nových asistenčních a bezpečnostních systémů připravujících vozy na autonomní provoz. Zákony trhu jsou neúprosné, takže i cenovky nových a ojetých aut porostou.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.