On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

K logu kosočtverce s 3D...
 
24.02.2019 Autor: Tommü Design

efektem patří i chlupy? Určitě ne! Znak jednoho z partnerů automobilové aliance Renault-Nissan, která byla založena v roce 1999 a před více než dvěma lety se k ní „přidal“ i další japonský výrobce vozů Mitsubishi, má za sebou docela zajímavý příběh. Dějiny automobilky Renault se začaly psát v roce 1898, kdy ji založili bratři Louis, Marcel a Fernand Renaultovi. V té době - a ještě dlouho poté - byste však symbol značky na některém z jejich vozů hledali marně. Společnost měla již od svých počátků vlastní znak, na automobily jej ale začala umisťovat až po téměř čtvrt století. První logo značky se objevilo na oficiálních dokumentech.

Erbu dominovala překřížená písmena R, jež odkazovala na zmiňované zakladatele. První změna přišla roku 1906, kdy Renault triumfoval ve Velké ceně Francie a vítězný vůz umístil do znaku. Poprvé tak byl ve spojení s francouzskou společností vyobrazen kruhový znak. Během první světové války vyráběl Renault taktéž tanky FT-17 a hádáte správně i ten se v emblému objevil. Mimochodem o tyto stroje měla zájem i Československá armáda a sedm kusů k nám nakonec dorazilo. Poptávka byla vyšší, a než se objednávka stihla dohodnout, tanky již byly zastaralé. Psal se rok 1923 a první logo značky se konečně objevuje na automobilech. Jde o nápis Renault „položený“ na vodorovné mřížce. Toto rozložení nevzniklo jen tak. Bezpečnostní předpisy nařizovaly tehdejším výrobcům, aby klakson ukrývali za ochrannou kovovou mřížku. Francouzi propojili povinnost s užitečným, a tak vznikl první znak na přídi automobilu.

Netrvalo dlouho a typický kulatý tvar se změnil na dodnes známý kosočtverec, respektive diamant. Ten se nejprve používal na luxusnějších modelech, později se stal součástí všech aut v nabídce Renaultu. A důvod? Na přídích, které byly uprostřed zalomené do hrany, nevypadala kulatá loga vůbec pěkně. Naopak kosočtverec s těmito tvary esteticky více kooperoval. Roku 1945 byl podnik znárodněn a nedlouho poté doplnil logo nápis Régie Nationale. Poprvé se také ve spojitosti s francouzskou automobilkou objevuje žlutá barva, jejíž odstín vídáme v doprovodu stříbrného diamantu dodnes.

Takřka beze změn se pokračovalo až do počátku sedmdesátých let. V té době dostal umělec Victor Vasarely jasný úkol - vytvořit pro společnost moderní a čistší logo. To se mu za asistence vlastního syna podařilo. Na svět přišel diamant tvořený elegantními čárami, přičemž prvním nositelem omlazeného znaku byl slavný model Renault 5. O dvacet let později nahrazuje čáry decentnější kosočtverec s 3D efektem a symbol, jenž byl prvně představen roku 1992, se používá až do dnešních dnů. Často ve spojení se žlutou barvou, ve které automobilka nejenže nabízí řadu svých modelů, ale taktéž je poznávacím znamením pro monoposty francouzské stáje ve Formuli 1.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.