On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Baví vůbec někoho elektrické...
 
13.02.2019 Autor: Tommü Design

závody Formule E? Co myslíte, je lepší hluk klasického motoru, nebo hvízdání závodní elektriky? Od roku 2014 funguje nejvýraznější protagonista elektrického pohonu a tím je šampionát Formule E. Od sezony 2019 se pojede v rámci mistrovství světa silničních motocyklů během pěti podniků v Evropě Světový pohár elektrické Moto E. Jeden z jezdců, který si nepřál být jmenován, řekl: „Nejraději bych závodil s dvoutakty. Máme však čtyřdobé stroje, a teď přišlo tohle. Z technického hlediska je to zajímavý projekt, ale nikdo nemůže myslet vážně, že nahradí současné drahé speciály.“ Pavel Turek, který strávil jako manažer téměř dvacet let ve světě Formule 1, tvrdí: „Myslím si, že takové kroky možná ocení spíše některá z budoucích generací závodníků. Motoristickému sportu ještě nějaký čas zabere, než k podobným krokům dozraje a aplikuje je.“ Američan Chase Carey, který šéfuje současnému mistrovství světa F1, řekl otevřeně: „Formule E pro nás není soupeřem. Možná reprezentuje moderní trendy jako životní prostředí, ale připomíná spíš pouliční párty než sportovní událost. Lidé, kteří navštívili podnik Formule E, tvrdí, jak si ho užili díky jídlu, hudbě a spoustě atrakcí. F1 je na rozdíl od Formule E globálně sledovaný sport.“ K těmto vyjádřením prostě není co dodat!

Provozovatelé elektrických pohonů a jejich zastánci využívají podpory Evropské unie, národních vlád a v motoristickém sportu protežování automobilové či motocyklové federace. „Všechno kolem těchto systémů se zveličuje. Jedná se celosvětově o šikovný marketing, manipulování s veřejností a populismus, který využívá situace i nálady ve společnosti. Elektrické pohony nemají v motoristickém sportu budoucnost,“ tvrdí Josef Král. Český automobilový jezdec naráží na „elektrickou“ filozofii, která se v motoristickém sportu prezentuje jako krystalicky čistá navenek, přitom využívá klasických technologií, aby se udržela při životě. Nabízejí se i další otázky. Jaké jsou náklady na provoz elektrických závodů? Jak je řešeno například recyklování starých baterií? Zvládne rozvodná síť ve velkých městech mimořádně silné nabíjení během závodů? Orientaci na nový pohon podlehlo hned několik výrobců elektrických vozů, kteří se v automobilových závodech Formule E angažují. Paří mezi ně například Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Peugeot a Nissan.

Často až militantní zastánci závodnické elektrifikace tvrdí, že zachraňují sport, protože ve světě docházejí zásoby ropy, z níž se v rafineriích získávají benzin a nafta. Jedná se ovšem o naprosto nepodložený blábol. Podle slov organizátorů letošní kuvajtské rallye měl Kuvajt začátkem loňského listopadu takové množství ropy, které by mu stačilo na dalších 150 let. A to patří tato země na Arabském poloostrově k nejmenším producentům černého zlata. Elektromobil má v porovnání s benzinovým autem asi o třetinu součástek méně, což vyvolává velké obavy o ztrátu pracovních míst v průmyslu. Ve stávajícím řetězci víc než polovinu pracovních sil zaměstnává výroba pohonné jednotky - v Německu to čítá přes 450.000 lidí. Jakou část trhu zaberou elektromobily, taková část z nich přijde o práci, zůstane 10 až 15 % míst na výrobu elektrických motorů. Evropská komise ve svých materiálech uvádí podstatně optimističtější čísla, podle sdružení ACEA je však nedokáže zdůvodnit. Přímo v návrhu Evropské komise můžeme číst, že v roce 2030 zákazník při pořízení nového elektromobilu ušetří průměrně 40.000 Kč. Vychází se z toho, že elektrické auto má méně součástí a baterie zlevní. K takovému optimismu ale zatím mnoho důvodů není. Kobalt, lithium i další vzácné kovy hodně zdražují, a skoro na všech světových nalezišť už „sedí“ Číňané. Surovinově méně náročné typy baterií jsou teprve ve vývoji a nikdo neví, kdy budou hotové.

Takže závěrem je možné zopakovat naprosto jasná slova, která řekl Američan Chase Carey: „Lidé, kteří navštívili podnik Formule E, tvrdí, jak si ho užili díky jídlu, hudbě a spoustě atrakcí...“ Elektrické závody jsou v podstatě, pokud toto tvrzení lehce zveličíme, jako ekoterorismus...




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.