On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Někdejší velmi úspěšný šéf...
 
09.01.2019 Autor: Tommü Design

Nissanu i aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se poprvé od svého obvinění z finančních machinací objevil na veřejnosti a podle očekávání popřel všechna obvinění. „Vaše ctihodnosti, jsem nevinný ve smyslu všech obvinění, která proti mně byla vznesena,“ prohlásil v úterý před tokijským soudem. Carlose Ghosna přivedla k soudu eskorta v poutech, jenž byla připevněna k pásu kolem těla - což je v japonském právním systému obvyklá záležitost - a v plastových sandálech. Bývalý šéf vypadal mnohem hubenější než na nedávných fotkách, což jen koresponduje s prohlášením jeho syna Anthonyho, že zásluhou vězeňské stravy zhubl deset kilo. Přestože novináři obklopili budovu soudu i s pomocí několika vrtulníků, fotografii Ghosna se nikomu nepodařilo získat. Jelikož soudce v tomto případě nepřipustil kamery v soudní síni, můžeme posloužit pouze ilustracemi kreslíře, ale i z nich je patrné, že se Ghosn nevrátil z dovolené v přímořském letovisku.

Po sejmutí pout usedl Ghosn před soudcem po boku trojice svých právníků, aby si mohl z úst předsedajícího Yuichi Tady vyslechnout důvody, proč je i zhruba po pěti týdnech od zatčení zadržován. Tada mu vysvětil, že vyšetřování je komplikované, a Carlos Ghosn musí zůstat nadále za mřížemi, aby nemohl prchnout ze země, ovlivnit svědky nebo ničit důkazy. Vcelku očekávané vysvětlení ale následovalo to nejzajímavější - prohlášení Ghosna k tomu, co je mu kladeno za vinu. „Vždy jsem jednal s naprostou bezúhonností a nikdy za celou svou profesionální kariéru trvající několik dekád jsem nebyl obviněn z žádného pochybení,“ zahájil Ghosn svou řeč a rovnou dodal. „Nyní jsem byl falešně obviněn a nespravedlivě uvězněn na základě nepodložených obvinění“. Vrcholný manažer následně soudu připomněl, že to byl především on, kdo se zasloužil o to, aby se národní tragédie na pokraji bankrotu stala během několika málo let „pilířem japonské ekonomiky“. „Došlo k převrácení Nissanu vzhůru nohama. Tato značka měla v roce 1999 dluh 2 biliony JPY, v roce 2006 však již měla na hotovosti 1,8 bilionu JPY. Kromě toho v roce 1999 prodávala 2,5 milionu aut se značnou ztrátou, v roce 2006 to ale již bylo 5,8 milionu vozů prodávaných se ziskem. Tyto úspěchy - dosažené za pomoci špičkového týmu zaměstnanců Nissanu po celém světě - byly největším potěšením mého života, hned po mé rodině,“ uvedl Ghosn.

Stejně tak je prý nesmyslem fakt, že měl saudskému byznysmenovi Khaledu Al Juffalimu platit firemními penězi za soukromé služby. Z interního vyšetřování Nissanu mělo totiž vyplynout, že Juffaliho firma měla obdržet v letech 2009 až 2012 ve čtyřech splátkách 14,7 milionu USD. Právě o tuto sumu měl přitom Ghosn přijít v rámci svého vlastnického podílu v automobilce po globální ekonomické krizi. Podle vyšetřovatelů tedy Juffaliho společnost posloužila de facto jako prádelna peněz, skrze kterou měl Ghosn prohnat firemní prostředky, jenž nakonec z větší části skončily na jeho soukromém účtu. Ghosn ovšem dodává, že Juffali obdržel zmíněnou sumu za to, že napomohl zpevnit strádající dealerskou síť Nissanu na Středním východě, zorganizoval jednání s tamní vládou a vyjednal stavbu továrny. Aby toho pak nebylo málo, zároveň se zasadil o to, aby japonská automobilka měla „významnou“ pozici ve společném podniku se saudskoarabským královstvím. Ze všech těchto kroků pak má značka ze země vycházejícího slunce v dané lokalitě těžit dodnes mnohem větší peníze. „Vůči Nissanu cítím skutečnou lásku a uznání. Vždy jsem jednal čestně, legálně a to s jediným úmyslem - abych upevnil Nissan, napomohl mu zpět do pozice jedné z nejrespektovanějších společností v Japonsku,“ uzavřel své prohlášení Carlos Ghosn.

Aktuálně můžeme konstatovat, že vůbec poprvé veřejně by nyní měli vystoupit i Ghosnovi právníci, kteří dokonce mají zodpovědět i dotazy novinářů. Sám vrcholný manažer zůstane minimálně do pátku 11. ledna vězení. Poté ovšem prokurátoři musí přijít s obviněním, či jej nechat jít... nebo novým zatčením začít další desítky dnů zadržování a výslechů bez konkrétních obvinění. S ohledem na dosavadní postup japonské justice se dá počítat s tím posledním - vrácením zpět do své malé a chladné cely předběžného zadržení...




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.