On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Pětaosmdesátiny výrobce aut...
 
31.12.2018 Autor: Tommü Design

ze země vycházejícího slunce - společnosti Nissan Motor. Historie automobilky sahá až do roku 1911, kdy Masujiro Hashimoto, jeden z průkopníků japonského automobilového průmyslu, se pokouší o postavení sériově vyráběného vozu. Jeho první dokončený automobil z roku 1912 sice nezaznamenal příliš mnoho úspěchů, ale přesto se stal jedním ze základních kamenů této japonské značky. Prapředek současných automobilů Nissan se jmenoval DAT, podle začátečních písmen tří společníků firmy Kwaishnsha Motorcar Works - Den Kenjiro, Aoyama Rokuro a Takeuchi Meitaro.

První vůz značky DAT - dvouválec o výkonu deseti koní s označením model 31 - opustil halu továrny v roce 1914, a až do roku 1931 pokračovala automobilka nejen ve změnách vlastního pojmenování i akcionářů, ale především ve výrobě, jejímž nosným programem byla produkce nákladních vozů. V roce 1930 začíná postupný návrat k obnově výroby osobních automobilů. Malý vůz byl zpočátku prezentován jako Datson, symbolický syn a další nositel značky DAT, ovšem vzhledem ke skutečnosti, že v japonštině slovo „son“ znamená kromě jiného, i „zničení“, bylo „o“ změněno na „u“. Sun v anglickém jazyce představuje slunce, a proto dostal nový model se jménem Datsun do znaku vycházející „japonské sluníčko“. Do války je značka osobních vozů Datsun přejmenována - 1. května 1934 začíná fungovat Nissan Motor Co. Ltd. Označení, které proslavilo japonského producenta automobilů po celém světě, vzniklo spojením a úpravou prvních slabik jména firmy Nippon Sangyo - tedy Nissan.

Nissan přebral výrobu vozů značky Datsun, toto pojmenování však u nových modelů zůstalo. První kompaktní vůz Datsun 14 se začal vyrábět v roce 1935. Označení Datsun přestal Nissan používat až v roce 1983, značka však zůstala v povědomí ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha asijských zemích a pomohla svým vozům ke kladnému přijetí na západních trzích. Proto se Nissan po více než 30 letech rozhodl značku Datsun obnovit jako levnější automobil pro trhy v Indonésii, jižní Africe, Indii nebo Rusku. V poválečném období začal Nissan vyrábět na základě žádosti japonské armády legendární terénní vůz Patrol. Robustní automobil s pohonem všech čtyř kol se na běžný trh dostal v roce 1960 a velmi brzy si získal oblibu, zejména mezi záchrannými týmy a mírovými složkami, kde je hojně využíván dodnes. Nissanu se počátkem 60. let podařilo také expandovat na evropský trh, největších úspěchů však zaznamenal se sportovním Datsunem 240Z v USA. Zlomovým se stal pro Nissan rok 1984, kdy byla otevřena továrna v britském Sunderlandu, kde se dnes vyrábějí oblíbené SUV modely Nissan Qashqai a Nissan X-Trail. Koncem 80. let založil Nissan svoji luxusní odnož Infinity, která s úspěchem pronikla na severoamerický trh. V Evropě dosáhly větší obliby modely Sunny, Primera a Micra, která také v roce 1993 získala jako první japonský vůz titul evropského auta roku.

V roce 1999 Nissan, který byl v té době v existenčních problémech, vytvořil společenství s francouzským Renaultem a v roce 2016 vznikla současná aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Podstata pochopení současných problémů tohoto spolku je ukryta v unikátní vlastnické struktuře aliance, především Renaultu a Nissanu. Nejde totiž o jednotný koncern vzhledem k tomu, že francouzsko-japonská společnost je založena na vzájemném vlastnictví akcií. Renault v současnosti vlastní v Nissanu podíl přes 43 procent, a je tak rozhodujícím akcionářem, zatímco Nissan má v Renaultu zhruba 15 % podíl (bez hlasovacích práv). Nissan rovněž drží cca třetinový podíl v Mitsubishi a má nad tímto výrobcem aut faktickou kontrolu. Celou aliancí nedávno otřáslo obvinění, dnes již bývalého šéfa automobilky Nissan Motor Carlose Ghosna, z finančních pochybení.

V historii japonské automobilky, která byla založena před pětaosmdesáti lety - 26. prosince 1933 - se sice nenachází mnoho vyloženě „kultovních“ modelů, její vozy ale vynikají spolehlivostí i odolností. Mezi smělé plány společnosti Nissan Motor v nadcházející budoucnosti například patří to, že do roku 2020 hodlá na trh uvést auta, která se budou řídit sama. V dalších zhruba deseti až dvanácti letech po jejich nástupu chce nabízet tyto vozy napříč modelovou řadou ve dvou generacích.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.