Divoká evoluce současného...
27.12.2018 Autor: Tommü Design
modelu Nissan GT-R. Japonská automobilka sice ráda „ohromuje“ svět specialitkami na bázi současného sportovního vozu, například GT-R50 by Italdesign, ale ani tím a mnoha facelifty neskryje fakt, že je to jedenáct let staré auto. „Ať už půjdeme cestou rozsáhlé elektrifikace nebo vůbec žádné, bude to hodně rychlé auto. Ale určitě uděláme novou platformu a náš cíl je jasný. Nové GT-R musí být nejrychlejším vozem svého druhu. Musí být králem silnic a musí být technologicky pokročilé, ale to neznamená, že bude elektrické,“ řekl v létě letošního roku současný šéf designu značky - Alfonso Albaisa.
Zatím co velkohubý Albaisa, který nahradil Shiro Nakamuru na koci měsíce března roku 2017 se sice snaží, ale stejně jak u luxusní divize Nissanu, kde nastoupil v roce 2013, mu to moc nejde. Že by se smršť dříve vzniklých nápadů součastného důchodce Nakamury chystala až na rok 2019? Ruský návrhář Vladimir Gololobov myslí, že příští generace sportovního automobilu by mohla vypadat právě takto. Idea designérova GT-R s kódovým označením R36 je kombinací prvků současného vozu a modelu Concept 2020 Vision, který automobilka stvořila pro závodní videohru Gran Turismo už v roce 2014. Vypadá však mnohem víc jako skutečné auto, než jako ryze okruhový speciál. Nakolik mu zůstane současná nátura vozu použitelného každý den, ale schopného „zadupat“ většinu i mnohem dražší konkurence do země, se musíme nechat překvapit. Můžeme ovšem očekávat, že automobilka Nissan něco takového skutečně postaví? Vzhledem k tomu, že Gololobov není s japonským výrobcem aut nijak spojen, je nezávislý designér, určitě nikoliv.
Je ale jistě škoda, že společnost Nissan Motor včetně Nissanu Europe po nástupu nového výkonného ředitele Hiroto Saikawy, lehce upadá. Možná by to chtělo nového Carlose Ghosna, nebo aspoň toho staršího trochu „omladit“, propustit z vězení a uvést zpátky do manažerské funkce...