Nissan představil nový Leaf...
20.12.2018 Autor: Tommü Design
Nismo RC, jehož design navazuje na předchozí generaci, která spatřila světlo světa v roce 2011. Na tomto sportovním automobilu bylo mnoho detailů upraveno tak, aby odpovídaly druhé generaci standardního modelu Leaf. Nový elektromobil byl představen v japonském Tokiu, ale svou oficiální světovou premiéru měl v letošním prosinci na závodním okruhu Fuji International Speedway během akce Nismo Festival. Automobilka plánuje produkci šesti kusů tohoto malosériového modelu, které budou doprovázet zejména závody elektrických vozů formule E.
Nissan Leaf Nismo RC má rozvor 2750 mm, délku 4546 mm a jeho hmotnost se smrskla na 1220 kilogramů, za což z velké části vděčí karbonovému monokoku, který se stal základem vozu. Elektromotory a invertory byly v zájmu co nejlepšího vyvážení umístěny nad přední a zadní kola. Ovladatelnosti navíc jistě pomůže systém pohonu všech kol, jenž dokáže přenášet maximum točivého momentu na kolo s největší trakcí - což povede k lepšímu výkonu zejména v zatáčkách. Opomenout nesmíme ani celkový design automobilu, který prošel výraznou proměnou. Přední kapota je delší, přibylo LED osvětlení a vzadu je obří nastavitelné křídlo. Vůz byl osazen třídílnou karoserií, přičemž přední a zadní část je možné demontovat. Podvozek auta byl snížen, v zadním nárazníku je integrován obří difuzor, okna jsou umístěna napevno a karoserii zdobí jednoduché stříbrné nebo černé lakování.
Novinka vznikala čistě pod taktovkou závodní divize Nismo, jenž ji nadělila působivé parametry. Nový Leaf Nismo RC má oproti předchozí verzi dvojnásobný výkon. O ten se nyní starají dva elektromotory, jeden pro přední a druhý pro zadní nápravu, každý o výkonu 120 kW. Díky tomu bylo možné dosáhnout i lepšího kroutícího momentu 640 Nm. Nissan také upravil rozložení hmotnosti, které lépe počítá s hmotností akumulátoru uprostřed vozu a umístěním elektromotorů u náprav. Automobilka zapracovala také na lepší aerodynamice. Podle automobilky má z nuly na sto zrychlit za pouhé 3,4 sekundy, což je zhruba poloviční čas proti předchozí variantě.