On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Seat slaví 65 let, ale před 36...
 
19.11.2018 Autor: Tommü Design

lety mohl „patřit“ Nissanu. Bylo to totiž tak. Seat 1400 byl první vůz, který automobilka představila. Z bran barcelonského závodu vyjel 13. listopadu 1953. Španělský sedan elegantních tvarů měl italské geny, vznikl totiž díky spolupráci s Fiatem, která skončila až v roce 1982. V témže roce Seat představil zcela vlastní model Ronda, jehož vývoj už neprobíhal pod vlivem Fiatu. Automobilka dlouho opuštěná nezůstala, okamžitě se rozběhla jednání, s kým se Španělé spojí. Ve hře byl Nissan, Toyota nebo Mitsubishi, ale Seat si nakonec vybral Volkswagen, který měl velké plány expandovat na globální trhy a poohlížel se po továrně na Pyrenejském poloostrově.

První vůz se objevil tři roky po založení automobilky Seat, ke kterému došlo 9. května 1950. Její název vznikl jako zkratka označení Sociedad Española de Automóviles de Turismo. Šlo o podnik, jenž vzešel z dohody mezi státní organizací INI, španělskými bankami a Fiatem, který poskytl licenci na výrobu. Zpočátku se v závodu Zona Franca, zaměstnávajícího 925 lidí, stíhalo vyrábět jen pět aut denně. Čtyřdveřový sedan s motorem vpředu a pohonem zadních kol stál v té době 117.000 peset. Do konce roku 1953 tedy vzniklo jen 959 vozidel, ale následující rok se výroba přiblížila hranici 3.000 vozů a v roce 1957 už to bylo 10.000 aut. Během dlouhodobé produkce došlo na modernizace, takže do roku 1964 se vyrobilo celkem 98.978 modelů Seat 1400. Automobilka vůz pojmenovala jednoduše podle motoru, čtyřválec disponoval objemem 1395 kubických centimetrů a jeho nejvyšší výkon dosahoval hodnoty 44 koní. Skrze čtyřstupňovou manuální převodovku poháněl zadní kola. Maximální rychlost byla 120 km/h a na základě oficiálních údajů spotřeboval 10,4 l/100 km. Technika 1400 pocházela od Fiatu, protože Seat v té době neměl žádné hlubší zkušenosti s vývojem automobilů. Seat 1400 byl v podstatě předělaným Fiatem 1400. Důležitějším vozem, který de facto motorizoval Španělsko, byl až typ 600, představený v roce 1957. I v tomto případě se jednalo vlastně o Fiat.

Seat si zakládal na tom, že jako nová, v Evropě jedna z nejmladších automobilek nastartuje domácí trh. Zpočátku se komponenty vozily z Itálie, brzy se ale rozběhla výroba dodavatelských firem na území Španělska a v roce 1957 vznikalo 93 procent komponentů modelu 1400 na domácí půdě. Tak se ve Španělsku začaly stavět na stejné licenci dva modely se stejným základem - Volkswagen Passat spolu se Seatem Santana, a Volkswagen Polo, dvojče Seatu Derby. V roce 1986 došlo k prodeji automobilky Seat španělskou vládou a Volkswagen se stal jeho stoprocentním vlastníkem.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.