On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Nová studie společnosti Berylls...
 
25.10.2018 Autor: Tommü Design

Strategy Advisors (BSA) tvrdí, že elektrická auta nemusejí být tak ekologická, jak se snaží prezentovat. Německá firma, prezentující se jako jediná relevantní konzultační společnost pracující exkluzivně pro automobilový průmysl, upozorňuje na ekologickou hrozbu elektromobilů v podobě jejich lithium-iontových akumulátorů. V závislosti na tom, kde se daný elektrický vůz vyrábí, vytváří produkce jeho baterií velkou uhlíkovou stopu. Podle BSA tak vysokou, že v některých zemích různým hybridům a elektromobilům trvá deset let, než se ekologicky vyplatí ve srovnání s konvenčním autem s naftovým motorem. Tedy že až po deseti letech čistého bezemisního provozu se kompenzují vysoké emise vypouštěné při výrobě daného auta s elektrickým pohonem. Na základě poznatků BSA totiž výroba 500 kilogramů těžké baterie pro elektromobil v továrně využívající fosilní palivo znamená o čtyřiasedmdesát procent vyšší emise uhlíku než výroba konvenčního automobilu.

Například v Německu je to o něco lepší, avšak ne zcela ideální. BSA odhaduje, že u našich západních sousedů může řidič provozovat běžné auto se spalovacím motorem tři a půl roku nebo ujet s ním 50 tisíc kilometrů, než se elektromobil typu Nissan Leaf kvůli tamější uhelným elektrárnám ekologicky vyplatí. V Česku je situace podobná, protože vysoký podíl využívání neobnovitelných zdrojů při výrobě elektřiny je podobný jako v Německu. Leaf má ale ve srovnání s modernějšími elektromobily nižší kapacitu baterií, u jiných aut s většími akumulátory se tak logicky doba, než se z hlediska emisí vyplatí, prodlužuje. „Elektrická auta se zdají všelékem snižujícím emise zhruba o pětatřicet procent, během jízdy nevypouštějí žádné emise. Když to ale vezmeme v potaz od výroby po provoz, situaci opravdu nezlepšují. Výroba elektřiny, včetně té pro elektromobily, je v mnoha zemích Evropské unie silně závislá na fosilních palivech. Klimatu je jedno, zda emise oxidu uhličitého pocházejí z výfuku nebo se uvolní při spalování lignitu pro výrobu elektřiny, případně při energeticky náročné výrobě baterií,“ komentuje Jan Burgard z BSA. Elektromobily tak možná nulovými lokálními emisemi pomůžou čistotě ovzduší ve městech, z celkového pohledu jsou ale pro životní prostředí podobně zatěžující jako auta se spalovacím motorem.

Třeba v Německu nebo Polsku se tak lidem stále vyplatí jezdit automobilem s naftovým agregátem, aby jízdou vytvářeli menší uhlíkovou stopu. V těchto zemích je totiž elektřina získávána hlavně z elektráren využívajících neobnovitelné zdroje. To samé platí například pro Čínu, která přitom dnes výrazně podporuje automobily s elektrickým pohonem. Z toho vyplývá, že by se jednotlivé státy měly zaměřit spíše na emise vypouštěné v průběhu celého životního cyklu automobilu něž výhradně na emise při jeho provozu. To by se totiž ukázalo, že ty zákazy vozů se spalovacím motorem nedávají úplně smysl... Ale v každém případě je možné konstatovat fakt, že nová studie německé společnosti Berylls Strategy Advisors objevila Ameriku...




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.