On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Máte zájem o nové auto na...
 
15.10.2018 Autor: Tommü Design

naftu? Tak si pospěšte! Zájemci o dieselový vůz budou mít stále menší výběr. Automobilky totiž začaly auta na naftu hojně opouštět ve prospěch elektromobilů. Již teď tak nepořídíte dieselové Suzuki a Porsche. Brzy také Toyotu a nafty se vzdává i Volvo, Jeep nebo Nissan. Suzuki stáhlo dieselové motory z nabídky bez nějakých velkých prohlášení s ohledem na klesající poptávku. Japonská automobilka ostatně ani nikdy vznětové motory příliš neprodávala, v minulosti se k nim dostala díky spolupráci s Fiatem. V současné době nemá v nabídce na českém trhu jediný naftový model.

Japonská společnost Nissan Motor, která je sdružena v alianci s francouzským Renaultem a japonským Mitsubishi, plánuje postupně dieselové verze vyloučit. V květnu tohoto roku mluvčí Nissanu prohlásila, že konec bude postupný, nové modely a další generace těch stávajících již nemají být nabízeny v naftových verzích. Nissan vsadil na elektromobilitu, v níž patří se svým modelem Leaf k průkopníkům. U Renaultu se o konci naftových motorů ve většině modelů spekuluje rovněž, ve strategii Drive the Future z roku 2017 se počítá především s elektromobily. Další člen aliance, Mitsubishi, má podle informací z loňska po roce 2020 výrazně omezit investice do vývoje dalších dieselových motorů.

„Porsche už nebude prodávat dieselová auta," oznámila automobilka 23. září tohoto roku. Vlastně se to dalo čekat, výrobce již předtím pozastavil produkci naftových verzí svých SUV Cayenne a Macan i luxusního liftbacku Panamera. V případě posledního jmenovaného auta tvoří i v Evropě, která jinak diesely miluje, hybridní verze 63 procent prodejů. Naftové motory se na celkových prodejích Porsche v roce 2017 podílely jen asi z dvanácti procent. Tento producent vozů chce do roku 2022 investovat do vývoje elektrických a elektrifikovaných (hybridních) aut. Šéf automobilky Oliver Blume podle svých slov nechce „nafťáky“ démonizovat. „Vznětové motory si svůj význam zachovají. Pro nás jako výrobce sportovních aut ale vždy hrály spíše podružnou roli, a tak jsme se rozhodli, že je do budoucna nabízet nebudeme,“ prohlásil.

Jedinými diesely v nabídce japonské Toyoty budou ty pod kapotou modelů Off-Road Land Cruiser, Pick Up Hilux a dodávce Proace. V těchto segmentech totiž zákazníci naftové pohonné jednotky vyžadují, jinak ale podle vyjádření šéfa evropského zastoupení automobilky Johana van Zyla představují vznětové motory jen deset procent prodejů. Náhradou za „nafťaky“ se stanou hybridy, které mají již nyní na evropských výsledcích značky čtyřiceti procentní podíl. Bez dieselu se již obešel Crossover CH-R, který Toyota uvedla v roce 2016, dnes ho nemá Yaris, nepočítá se s ním u zbrusu nové Corolly ani u velkého sedanu Camry, jenž na starém kontinentu nahradí končící Avensis.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.