On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Japonci se omluví a zůstávají...
 
09.10.2018 Autor: Tommü Design

nebo jsou „prodáni“ (například Mitsubishi) - i když dříve by spáchali harakiri. Evropané jdou od válu ihned a nic páchat nemusí. Ovšem jedno je jasné. Ředitelé za to nemohou i mohou, ale v každém případě za to zodpovídají. Současní japonští šéfové automobilek si prostě dají máslo na hlavu, nechají ho roztéct, omluví se celému národu i vládě, umyjí se a jdou dál, kdežto ti ze starého kontinentu jsou přímo nakopnuti - no, netřeba komentovat kam. Viz aféra Dieselgate, kterou spustil Volkswagen (software, jenž dokázal ovlivnit množství vypouštěných emisí). Celkově problém postihl zhruba 11 miliónů aut s dieselovým motorem, z toho cca 1,2 miliónu škodovek. A pak už to jelo, jako na běžícím pásu - například Mitsubishi, Suzuki, Mercedes-Benz nebo Nissan.

Testování je nedílnou součástí výroby vozů, které s každým rokem a s každou normou nabírá na složitosti. Možná i proto se automobilky uchylují k ne úplně chválihodné praxi, kdy správným výsledkům jdou tak trochu naproti. Někdy úplně primitivními způsoby, jindy promyšleněji. V tomto kontextu si možná vzpomenete nejen na aféru Dieselgate, ale také na nedávný článek, kde jsem psal o praktikách pracovníků automobilky Nissan v japonských továrnách. Ti ve snaze ulehčit si práci ručně přepisovali různé výsledky a upravovali metodiku měření tak, aby vyšlo vše, jak mělo. Teď se k podobné činnosti přiznalo také vedení automobilky Subaru. Pro našince je tato skutečnost zajímavější, protože zatímco Nissan pro evropský trh využívá továrny na starém kontinentu, Subaru auta dováží přímo z Japonska, takže se případných zákazníků tyto problémy týkají víc. Japonská automobilka Subaru tedy přiznala podvody, které se přímo týkají bezpečnosti. Například při testech parkovací brzdy byla nejen zatažena ruční brzda, pracovníci také stáli na pedálu brzdy. Nezávislé vyšetřování rovněž odhalilo zajímavé praktiky u testů řízení. Jestliže výsledek nesplnil normy, pracovníci pomáhali natočit kola tak, že na ně přímo tlačili. Prezident automobilky Tomomi Nakamura se za to omluvil. Zároveň dodal, že i přes tyto postupy všechna auta plní veškeré předpisy, takže by mělo být vše v pořádku. Důvodem pro toto tvrzení je test stovky náhodně vybraných vozů, u nichž nebyly zjištěny žádné problémy.

Německá společnost Audi z Ingolstadtu v Bavorsku údajně podváděla při měření emisí u nových hybridních modelů. Zatímco Nissan a Subaru řeší podvody týkající se obecně kvality vyráběných aut, zdá se, že u Audi opět začínají řešit potíže s emisemi. Jak mělo k podvodům u Plugin automobilů docházet? Během homologací měly baterie na testovaných vozidlech údajně vyšší napětí, než kolik výrobce deklaroval. Díky tomu se ulehčilo spalovací jednotce a výsledkem byla nižší spotřeba paliva. To samozřejmě v konečném důsledku znamená nižší naměřené emise spalovacího motoru. Podobná praxe mohla být použita také v Americe. Automobilka Volkswagen a Audi zatím toto nové obvinění - v němž je uveden odkaz na nejmenovaného státního zástupce z Mnichova - nezveřejnily žádný komentář.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.