Vadný radarový modul v autech...
04.10.2018 Autor: Tommü Design
značky Nissan může způsobit zablokování systému automatického nouzového brzdění. Výrobce tento problém, na který upozornili redaktoři serveru Digital Trends, řeší s dodavatelem - firmou Bosch. Japonská automobilka zastřešuje termínem Intelligent Safety Shield (chytrý bezpečnostní štít) několik technologií, které mají řidičům pomáhat zvýšit bezpečnost. Jednou z funkcí je i automatické nouzové brzdění (AEB), které spoléhá na radar umístěný v přední mřížce automobilu.
Úkolem radaru je sledovat provoz před vozidlem a v případě hrozícího rizika upozornit řidiče na možné nebezpečí kolize. Pokud řidič nezareaguje, aktivuje systém automatické nouzové brzdění. Některé moduly radiolokátoru, které společnosti Nissan Motor dodává německá skupina Bosch, jsou však vadné. Dochází k deaktivaci snímače a následnému vypnutí dalších prvků, které ho vyžadují ke své funkci - tedy například adaptivního tempomatu či systému nouzového brzdění. Závada je indikována výstrahou na palubní desce s chybovou hláškou, že přední radar není k dispozici. Na uvedený problém narazili pisálkové z Digital Trends u vozu Nissan Sentra, patřičně jej „rozmázli“ a následně na něj upozornili automobilku. Ta později potvrdila, že se skutečně něco takového může stát a uvedla, že pracuje na výměně vadné součástky. Ředitel pro komunikaci Nissan North America Dan Bedore doslova řekl, že podobné potíže ohlásilo také několik dalších zákazníků. Japonský výrobce aut kontaktoval svého dodavatele, který nyní pracuje na nápravě. Vyřešení závady by mělo být otázkou několika týdnů.
Ale nemusí jít jen o americký Nissan. Ve skutečnosti se může jednat o mnohem širší problém, než se v tuto chvíli může zdát a určitě o něj půjde. Dnešní automobily se stále více opírají o elektronické pomocné systémy, jako jsou radary, lidary a kamery. Ačkoli japonský producent přiznal závadu v modelech Sentra, s podobnými potížemi se potýkají také někteří majitelé Nissanů Armada, Altima a Murano. Chytrý bezpečnostní štít nabízí celá řada modelů tohoto výrobce, nicméně instalované součástky jsou od různých dodavatelů. Mluvčí společnosti Bosch potvrdil, že se podílí na řešení této záležitostí, ale odmítl specifikovat, kteří další výrobci automobilů používají stejný radarový modul. Pro další vyjádření odkázal novináře na automobilku. „Chápeme obavy, které zákazník může mít při zobrazení jakéhokoli typu varovného hlášení,“ uvádí Nissan. „V takovém případě vozidlo komunikuje se zákazníkem tak, jak je nastaveno pro případ systémové poruchy - upozorní, že systém AEB není v tuto chvíli k dispozici. Je důležité si uvědomit, že kritické bezpečnostní systémy nejsou ovlivněny.“