Navara Off-Roader AT32
25.09.2018 Autor: Tommü Design
Je to poprvé, kdy se na vývoji populárního modelu Nissan Navara - přesněji řečeno jedné z jeho variant - podílela partnerská značka. Navrhla ho Arctic Trucks, respektovaná islandská společnost, jenž se specializuje na stavbu vozidel s pohonem 4×4, která zvládnou i ty nejtěžší terény světa. Písmena AT znamenají pochopitelně „Arctic Trucks“ a číslo 32 označuje průměr každé z terénních pneumatik v palcích. Model konstrukčně vychází z řady, která v roce 2016 vyhrála anketu International Pickup Award. Doplňky Navara Off-Roader AT32 jsou pak k dispozici pro jakoukoli verzi kabiny Navara Double Cab.
Tento vůz má podstatně více schopností, než kterýkoli doposud představený model Navary. Standardní výbava zahrnuje zakázkové odpružení, kompletní ochranu klíčových součástí podvozku a větší pneumatiky. Mezi volitelné doplňky pro maximální výkon patří závěr předního diferenciálu a „šnorchl“, který zlepšuje možnou hloubku brodění. Světlá výška je 243 mm, u běžného modelu je to 223 mm. Maximální nájezdový úhel se zvětšil na 35° (z původních 30,4°) a přejezdový úhel činí 24° (dříve 22,2°). Mezi další nápadná vylepšení patří mohutné rozšíření podběhů kol, které má ještě podtrhnout novou, vyšší siluetu vozu a také nabídnout lepší ochranu karoserie při jízdě extrémně náročným terénem. Prvky, které na první pohled už vidět nejsou, zahrnují ochranné kryty spodku vozidla - chrání motor, převodovku, hnací hřídel a palivovou nádrž. Podobu 17“ kol z lehkých slitin navrhla společnost Arctic Trucks. Smyslem 32“ pneumatik je především vylepšit záběr v terénu a současně zachovat výjimečné jízdní vlastnosti při jízdě po silnici. V takto velkých pneumatikách mohou řidiči snižovat tlak, takže v měkkém terénu (například písek, sníh) lze jejich záběr ještě zvýšit.
Zákazníci hledající vůz, který si v terénu poradí opravdu téměř se vším, z volitelných doplňků si mohou vybrat také „šnorchl“ a závěr předního diferenciálu. „Dýchací trubice“ se připevňuje k A-sloupku a dokáže navýšit brodivost na 800 mm - což je o 200 mm více než u běžného modelu Navara. Montáží „šnorchlu“ se zlepší i nasávání vzduchu a ochrana motoru před vniknutím vody a hustého prachu. O co nejlepší záběr na každém druhu povrchu se stará závěr předního diferenciálu, který spolupracuje se standardně dodávaným závěrem zadního diferenciálu. Popsané nové prvky jsou sladěny s celou sadou pokročilých technologií uvnitř Navary. Standardní výbava zahrnuje asistenta rozjezdu do kopce, asistenta pro sjíždění svahů, inteligentní nouzové brzdění a inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém. Jako každé lehké užitkové vozidlo Nissan nabízí i Navara Off-Roader AT32 ve svém segmentu špičkovou záruku na pět let / 160.000 km. Společnost Arctic Trucks navíc poskytuje pětiletou záruku na nové díly.
Oslavou uvedení na trh a současně připomenutím Světového dne oceánů 2018 (pátek 8. června) byla filmová role, ve které Navara Off-Roader AT32 pomáhala komunitě dobrovolníků (Beach Guardian) v boji se znečištěním oceánu plasty. Automobil, jako další člen týmu, doplnila dvojice dcery a otce. Studentku mořské biologie Emily Stevensonovou a jejího tátu Roba, kteří celou kampaň vedou. V okolí jejich domova jim Nissan Navara pomohla s tou nejnáročnější očistou pláží od plastů. Zvládli díky ní kamenitý terén a mohli tak moře zbavit odpadu, jako například plastových sítí uvízlých hluboko v písku...