On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

„Po sedmnácti nádherných...
 
21.08.2018 Autor: Tommü Design

letech v tomto úžasném sportu je čas udělat změnu a jít dál,“ řekl Fernando Alonso ke svém konci v prohlášení pro svou stáj McLaren. Tento automobilový závodní jezdec na konci sezony opustí F1 - oficiálně to potvrdil jeho současný tým. Sedmatřicetiletý Alonso jede letos svou sedmnáctou sezonu, pátou s McLarenem. V roce 2005 se stal tehdy nejmladším mistrem světa a o rok později přidal druhý titul. Fernando Alonso se narodil 29. července 1981 v Oviedu, v severním Španělsku. Jeho matka pracovala v obchodním domě a otec byl zaměstnán jako expert na výbušniny v těžebním průmyslu. Fernando má starší sestru Lorenu a jeho tatínek - José Luis - byl amatérským motokárovým jezdcem a přál si, aby děti pokračovaly v jeho stopách. Sestrojil jim motokáru, nejprve určenou pro tehdy osmiletou Lorenu, která ale o motokáry příliš zájem nejevila, oproti tříletému Fernandovi.

Jako dítě objížděl Fernando se svým otcem, který mu byl rovněž mechanikem, motokárové závody po Španělsku. Alonsova rodina neměla příliš mnoho peněz, ale Fernandovy výsledky znamenaly, že se o něj zajímali sponzoři a o peníze bylo postaráno. Fernando čtyřikrát vyhrál španělský šampionát v juniorské kategorii v letech 1993 až 1996. Také zvítězil v juniorském světovém poháru v roce 1996. Dále vyhrál španělský i italský Inter-A titul v roce 1997 a v následujícím roce skončil druhý v evropském šampionátu. V témže roce znovu dosáhl na španělský Inter-A titul. Bývalý formulový jezdec týmu Minardi, Adrián Campos, dal v říjnu 1998 Fernandovi šanci vyzkoušet si závodní vůz. Po třech dnech testování měl Alonso srovnatelné časy s Camposovým předchozím závodníkem Marcem Geném a bylo rozhodnuto. Fernando dostal šanci závodit v roce 1999 ve španělské Formuli Nissan a ve druhém závodě zvítězil. Bylo to na okruhu Albecete, kde v předchozím roce testoval. V posledním závodě potřeboval Alonso vyhrát a zajet nejrychlejší kolo, aby porazil Manuela Giaoa, který s ním soupeřil o titul. To se mu podařilo, titul získal a poté se chopil příležitosti testovat v týmu Minardi v F1. Tam si ho všiml sportovní ředitel Cesare Fiorio, když Alonso zajížděl o 1,5 sekundy rychlejší časy než ostatní jezdci, kteří testovali pro Minardi. Následující sezónu se Fernando dostal do F3000, která obvykle byla posledním krokem před vstupem do F1. Alonso se připojil k týmu Astromega a v tomto roce byl také nejmladším pilotem, který v F3000 závodil. V prvních sedmi závodech nezískal ani bod, ale v posledních dvou kláních skončil jednou druhý a jednou vyhrál. Celkově dosáhl na čtvrté místo za Brunem Junqueirou, Nicolasem Minassianem a Markem Webberem.

Fernando Alonso byl třetím nejmladším pilotem, který kdy v F1 startoval, když si odbyl svůj debut v Minardi 4. března 2001 na australském okruhu v Melbourne. Alonso se v roce 2002 stal testovacím jezdcem týmu Renault (dříve Benetton) a najezdil za celý rok 1642 kol. Také testoval pro tým Jaguar. V roce 2003 F. Briatore propustil Buttona a Fernanda posadil do druhého vozu vedle jedničky týmu Jarna Trulliho. Už 19. prosince 2005 bylo oznámeno, že v roce 2007 bude Alonso jezdit za tým McLaren. Fernandova smlouva s Renaultem vypršela 31. prosince 2006, přesto už 15. prosince Alonso po svolení Flavia Briatoreho a týmu Renault testoval pro McLaren na okruhu v Jerezu. Po mimořádně kontroverzní sezoně Fernanda Alonsa 2. listopadu vedení týmu McLaren oznámilo rozvázání smlouvy se závodním jezdcem, která měla platit do roku 2009. Navíc Alonso nemusí za uvolnění ze smlouvy zaplatit žádné peníze, ale jeho odchod z týmu zdaleka nebyl dobrovolný. Po nedobrovolném ukončení spolupráce s McLarenem media spekulovala, za který tým bude Fernando závodit v sezoně 2008. Mluvilo se o Renaultu, Red Bullu, Toyotě nebo Hondě. Nakonec se Alonso vrátil do Renaultu, se kterým podepsal smlouvu na dva roky, za zhruba 25 milionů GBP. 30.9.2009 podepsal Fernando smlouvu s Ferrari na tři sezóny za cca 25 mil. EUR za sezónu, stal se tak v roce 2010 nejlépe placeným pilotem ve startovním poli F1. V listopadu 2014 bylo oznámeno, že Alonso u Ferrari končí. V prosinci Fernando Alonso oznámil, že s vrací k McLarenu. Jeho další plány do budoucna zatím nejsou známy, ale očekává se, že by mohl závodit v sérii IndyCar, ve formuli E nebo v šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.