Mazda, Suzuki i Yamaha se...
14.08.2018 Autor: Tommü Design
přidaly k japonským firmám, které pochybily při měření spotřeby a emisí u svých výrobků - Suzuki dokonce podruhé za dva roky. Minulý týden to oznámilo tamní ministerstvo dopravy poté, co v červenci zjistilo nepřesnosti po interní kontrole i u společnosti Nissan Motor. Zástupci Mazdy a Suzuki potvrdili, že již předali informace o testování motorů ministerstvu. Čtvrtá největší japonská automobilka Suzuki uvedla, že šetření provedla u celkem 12.819 automobilů a u padesáti procent zjistila nedostatky. Firma Yamaha Motor potvrdila, že testování prováděla nepatřičně.
„Velice se omlouváme a vyvineme veškeré úsilí, aby se to už nikdy neopakovalo,“ řekl prezident společnosti Toshihiro Suzuki. Automobilka však dodala, že nenašla „závažné problémy se skutečnými emisemi a úsporou spotřeby paliva“, proto nebude svolávat vozy do servisů. Japonské ministerstvo uvedlo, že shledalo nedostatky v testování emisí také ve čtyřech procentech inspekcí v závodech Mazdy, ve dvou procentech u motocyklů Yamaha. Ta vydala prohlášení, že testování opravdu „prováděla nepatřičně“, a rovněž se omluvila. Akcie společnosti Mazda v reakci na vzniklou situaci oslabily o zhruba 1,8 procenta, akcie Suzuki ztratily 6,3 % a akcie Yamahy klesly o necelé procento.
To ovšem není vše z „Dieselgate na japonský způsob“. Skandál s automobilkou Mitsubishi začal v dubnu roku 2016, kdy firma přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot. Nejdříve se hovořilo o čtyřech modelech, ale následné šetření přineslo další výsledky, které dokázaly, že tento japonský výrobce falšoval data téměř celé modelové řady určené pro trh země vycházejícího slunce.