Konec legendy zvané Mitsubishi...
10.08.2018 Autor: Tommü Design
Pajero, a to tak, že bez přímého nástupce. V uplynulých měsících jsme byli svědky mezigenerační obměny hned několika modelů Off Road. Nových generací se postupně dočkaly Suzuki Jimny, Mercedes-Benz G nebo Jeep Wrangler. Ale proč ne automobil, který je schopný jezdit v trénu, a jenž se stal bezmála legendou? Důvodem jeho konce jsou hlavně emisní normy. Pajero ovšem nekončí jen na starém kontinentu, ale zcela. O konci tohoto modelu Off Road se spekulovalo již delší dobu, letos se však stává oficiálním. A jen tak mimochodem - toto vozidlo japonské automobilky, které se na vybraných trzích muselo prodávat jako Montero či Shogun vzhledem k tomu, že „pajero“ je ve španělštině výraz pro onanistu.
Mitsubishi ukončení evropského prodeje vysvětluje emisními normami, ale důvodem jsou hlavně klesající prodeje. Pajeru se už z celosvětového hlediska nedaří tak jako kdysi, a tak se automobilka poohlíží po jiných možnostech, jak zákazníky přitáhnout. Vůbec se - po sléze či po čem - nebudeme divit, že místo pravověrného modelu Off Road přijde nějaké SUV. Sportovně užitkový vůz, který zvenku vypadá, jako že by mohl, ale těžko zvládne horší „polňačku“. V každém případě dostane základy od aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. S trhem starého kontinentu se Pajero rozloučí speciální verzí Final Edition. Z tisíce vyrobených kousků bude 300 třídveřových a 700 pětidveřových aut. Krátká verze se dočká 18“ kol obutých do terénních pneumatik, uzamykatelného zadního diferenciálu, speciální ochrany podvozku nebo matně černého ochranného rámu na přídi. Ta delší bude mít kožené čalounění nebo 20“ kola.
Mitsubishi Pajero tak končí po šestatřiceti letech. První generace na trh dorazila v roce 1982, ta poslední, čtvrtá je nabízena od roku 2006. Je velká škoda, že „onanista“ definitivně ukončil svou kariéru, ale už prostě není žádán...