Nissan Leaf s odřenýma ušima...
21.07.2018 Autor: Tommü Design
„projíždí“ automobilovým trhem ve Spojených státech amerických, ale na starém kontinentu je jedničkou. Američané zkrátka dávají v první řadě přednost domácím automobilkám, oproti těm zahraničním. Je u nich - alespoň někde - daleko větší horko než v Evropě, potažmo u nás v Česku, takže se to odráží na špatné tepelné ochraně baterií modelu Nissan Leaf. Jak je na tom tento vůz s dojezdem na jedno nabití? No, podle toho - jakým. Jsou totiž kupodivu dva - americký a evropský.
Kdo si pohrává s myšlenkou nákupu elektromobilu, možná ho zarazí, že právě čísla dojezdu uváděná v Evropě a v zámoří pro naprosto totožné vozy se liší klidně i o více než sto kilometrů. Na starém kontinentu využíváme metodiku NEDC (New European Driving Cycle), tedy nových evropských jízdních cyklů, zatímco Američané spoléhají na testy prováděné Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA - Enviromental Protection Agency). Většina majitelů elektromobilů považuje americké hodnoty za bližší realitě. Testy pod hlavičkou EPA totiž probíhají důsledněji. Například zatímco testování jízdy ve městě trvá jednatřicet minut v USA, v Evropě to mají „z krku“ za pouhých třináct minut. Aktuální verze modelu Leaf pro rok 2018 ujede podle NEDC 378 kilometrů, ale EPA ukazuje jen 241 kilometrů, které jsou daleko reálnější. To je jen hrubý výčet amerických odřených uší tohoto elektromobilu...
Nový Leaf je ovšem na starém kontinentu neprodávanějším elektrickým voze za první pololetí letošního roku, ale Nissan má v Evropě i „starosti“ - prostě nestíhá. Má plné ruce práce s produkcí elektromobilu, který nestačí vyrábět kvůli vyšší poptávce. Z celkových cca 37 tisíc objednávek nejnovější generace plně elektrického auta jich za první půlrok 2018 zákazníkům doručil 18 tisíc, tedy ani ne padesát procent. Ostatní tak musejí na výrobu objednaného auta čekat, i když neví, co je bude. Je jasné, peněz mají dost, nebo je dlouho šetřili za účelem zakoupení bezemisního krasavce, ale není jasné, jak se vyrovnají s tím, že s jejich novým stoprocentně elektrickým autem se nemohou pochlubit normálnímu sousedovi... Co se týká elektřiny, je to v pořádku, ale co se týká techniky? Tam o ní zapochybuje i nenormální soused, protože se na novém modelu Leaf podepsala především japonská automobilka svým šetřením, ale kdo dnes nešetří... Když si tento vůz v součastné době v Česku koupíte, tak vězte, že se stal nejprodávanějším elektromobilem v Evropě! Nicméně k inteligentním sousedům se raději nechoďte chlubit. Mohlo by se totiž stát, že vás klidně pošlou někam, ale kam, to ani raději nechci předvídat...