GT-R od nejlepšího italského...
16.07.2018 Autor: Tommü Design
zaměstnavatele roku 2016, 2017 a 2018 bylo jedním z lákadel letošního ročníku Goodwood Festival of Speed. Na festivalu rychlosti ho předvedli závodní jezdci Nissanu - španěl Lucas Ordóñez a brit Alex Buncombe. Společnosti Nissan Motor a Italdesign, jeden z předních světových poskytovatelů vývojových služeb pro automobilový průmysl a zmíněný 3x nelepší zaměstnavatel, vytvořily první vůz, který vznikl z jejich vzájemné spolupráce - Nissan GT-R50 by Italdesign. Tento zajímavý automobil, jehož základem je model GT-R Nismo MY 2018, má připomínat padesáté výročí obou značek - GT-R a Italdesign. Za limitovanou sérii vozu stojí především italská společnost, ale výrazný detailní vnější i vnitřní design auta je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.
Nový automobil na první pohled poznáte podle výrazného zlatého orámování přední masky v téměř celé šířce vozu. Kapota dostala výraznější prolisy a tenké čelní LED světlomety se táhnou od podběhů kola až po hranu vnějších otvorů pro sání vzduchu. Při pohledu z profilu vozu dominuje střešní linie, která byla snížena o necelých ,5 centimetrů. Její nižší střední část a naopak mírně zvednuté vnější části přispívají k robustnímu vzhledu. Zlatě vyvedené charakteristické výstupy chladicího vzduchu za předními koly se táhnou od spodní hrany dveří až do výšky středové linie karoserie. Při pohledu zezadu vás zaujme široký rozchod kol podtržený masivními blatníky. Středová linie se kónicky sbíhá se spodní hranou zadního okna a táhne se ke středu víka zavazadlového prostoru. Linka zadního okna klesá dále a níže než u standardního modelu Nismo. Společně s dalšími pozlacenými prvky vypadá jako samostatný modulární prvek zádi vozu. Zcela přepracovaná duální kulatá zadní světa vypadají jako dva samostatné plovoucí světelné prstence s dutým středem a spojují vnější stabilizační prvky s prostřední částí víka zavazadlového prostoru. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler usazený na dvou vzpěrách. Vnější lak v barvě Liquid Kinetic Gray doplňují charakteristické detaily v barevném provedení Energetic Sigma Gold.
Nesporně velmi moderně laděný interiér dokonale odráží vše, co chtěli všichni, kdo se podíleli na tvorbě Nissanu GT-R50 od Italdesign, vyjádřit. Na středové konzole, přístrojové desce i dveřních obloženích se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken, zatímco sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara a jemné černé italské kůže. Zlaté detaily nezdobí jen kapotu, ale i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a zvláštní řadicí páku, která se inspiruje u závodních vozů. Každému z padesáti prachatých šťastlivců, kteří si tento automobil objednají, bude na míru uzpůsoben kokpit vozu. Střední část auta i volant budou vyrobeny z uhlíkových vláken a zespodu zploštělý věnec volantu je potažen Alcantarou. „Tento model sice není novou generací vozů GT-R, ale provokativní i kreativní oslavou dvou významných výročí. Spojuje v sobě jednu z nejlepších technických platforem společnosti Nissan, japonský design nebo italské karosářské umění,“ posteskl si a prohlásil současný šéf designérského oddělení společnosti Nissan Motor - Alfonso Albaisa.
Klíčové technické údaje limitované série Nissan GT-R 50 by Italdesign:
Základní vozidlo: Nissan GT-R Nismo MY 2018 ... Celková délka: 4.784 mm (standardní Nismo - 4.690 mm) ... Celková šířka: 1.992 mm (standardní Nismo - 1.895 mm) ... Celková výška: 1.316 mm (standardní Nismo - 1.370 mm) ... Rozvor: 2.780 mm ... Motor: 3.8 l VR38DETT (720 k / 780 Nm) ... Hnací ústrojí: pohon všech kol Attesa E-TS ... Převodovka: zesílená sekvenční šestistupňová ... Odpružení: systém tlumičů Bilstein DampTronic I ... Brzdy: Brembo s červenými třmeny (s dvoudílným plovoucím děrovaným kotoučem) / přední - šestipístkový monolitický třmen (390 x 32,6 mm) / zadní - čtyřpístkový monolitický třmen (380 x 30 mm) ... Kola: přední - 21“ x 10“ / zadní - 21“ x 10,5“ ... Pneumatiky: Michelin Pilot Super Sport / přední - 255/35 R21 / zadní - 285/30 R21.