Nissan „jede“ od desíti k pěti...
11.07.2018 Autor: Tommü Design
aneb další průšvih japonského výrobce aut. Loni v říjnu společnost Nissan Motor svolala k prohlídkám 1,2 milionu vozidel. Státní inspekce totiž zjistila, že závěrečnou kontrolu bezpečnosti v závodech automobilky prováděli nekvalifikovaní pracovníci. Pak přišly na řadu baterie modelu Leaf, které se přehřívají. Při snaze o zachování co nejnižší ceny se asijský producent znovu rozhodl nezahrnout do výbavy nového vozu aktivní tepelný management. Stejně jako u minulé generace stoprocentně elektrického automobilu Leaf, ani u té nové, nemá baterie tento systém a je chlazena pouze pasivně, tedy vzduchem. Navíc, alespoň v poslední době jsou motory, které montuje japonský výrobce do svých vozů dost poruchové.
Na dovršení všeho druhá největší automobilka ze země vycházejícího slunce oznámila, že data o emisích a spotřebě paliva byla falšována prakticky ve všech jejich domácích závodech. Společnost Nissan Motor tvrdí, že zjištění se týká 19 modelů prodávaných na domácím trhu. Problém vyplynul na povrch poté, co počátkem roku provedla firma interní kontroly. „V rámci těchto procesů bylo zjištěno, že prostředí pro testování emisí i spotřeby paliva v konečné kontrole nebylo ve většině závodů v Japonsku v souladu s požadavky a že inspekční zprávy byly založeny na upravených měřeních,“ uvádí se v prohlášení Nissanu. Nyní probíhá vyšetřování příčin i pozadí celého případu.
Konkrétní informace o počtu vozidel, kterých se záležitost týká, firma neuvedla, nicméně zdůraznila, že její pochybení neznamenalo ohrožení bezpečnosti automobilů a měření počtu kilometrů bylo v souladu s katalogovými údaji. Akcie společnosti Nissanu Motor už před zveřejněním zprávy klesly o zhruba pět procent a na této úrovni ztráty prozatím zůstávají. Kde jsou ty časy, kdy Japonci „zachraňovali“ Japonce. Přesněji řečeno, Nissan „tahal z bryndy“ automobilku se třemi diamanty ve znaku.