Baterie nového Nissanu Leaf...
05.07.2018 Autor: Tommü Design
se přehřívají. Při snaze o zachování co nejnižší ceny se japonská společnost Nissan Motor, přesněji řečeno její vedení, opět rozhodlo nezahrnout do výbavy nového vozu aktivní tepelný management. Stejně jako u minulé generace stoprocentně elektrického automobilu Leaf, ani u té nové nemá baterie tento systém, a je chlazena pouze pasivně, tedy vzduchem. Celá „honba za levným produktem“ se ukazuje jako dost zásadní konstrukční chyba.
Někteří z prvních majitelů nového elektromobilu druhé generace Nissanu Leaf už totiž hlásí závažný problém. Pokud se s autem vydají na delší výlet s několika zastávkami na rychlonabíječce, dočkají se nepříjemného překvapení. Zhruba u třetí rychlonabíječky totiž nový Leaf zpomalí rychlost nabíjení na cca 22 kW, tedy zhruba na polovinu! Doba nabíjení se tím výrazně prodlouží. Samotný japonský výrobce dokonce v manuálu k automobilu upozorňuje, že majitelé by se měli vyvarovat delším cestám s více zastávkami pro DC rychlonabíjení a také by neměli nabíjet, pokud je baterie horká... Tak k čemu potom taková elektrická rachotina je? Společnost Nissan Motor se samozřejmě hájí tím, že jí jde o maximální životnosti baterie. Navíc, zpomalení se projeví skutečně teprve při třetím po sobě jdoucím rychlonabíjení, což znamená ujetých minimálně 600 kilometrů v kuse,... Vedení Nissanu si tento problém v USA určitě za rámeček nedá, ale v Česku? Tam je momentálně takové „bezvládí“, že i národní buditelé už pomalu musí vstát, ale elektromobil? Ten si může ještě chvíli - zdřímnout.
Na tento problém - chybějící aktivní tepelný management - přitom někteří upozorňovali už v polovině minulého roku. Podle magazínu TransportEvolved například japonští inženýři tvrdí, že díky novému chemickému složení baterií není vůbec potřeba. Přes toto tvrzení japonských odborníků má ale nový Nissan Leaf velký problém, a to v podobě přehřívání baterií. Elektromobil ze země vycházejícího slunce se rozjel po světě a už je tu první aféra s příhodnou přezdívkou. Ta ovšem není „Watergate“, ale „Rapidgate“. Vždyť konkurence, jako například Tesla (Model S, Model X a Model 3) nebo Hyundai (Ioniq Electric), už dnes aktivní tepelný management baterie má.
Je to tedy podvod, že Nissan Leaf má delší dobu nabíjení a kratší dojezd, než udává výrobce? Je pravdou, že vlastníci elektrického vozu od Nissanu tvrdí, že byli před koupí uvedeni v omyl? Ale vždyť je to úplně jedno! Prostě si nekupujte žádný elektrický vůz od Nissanu a počkejte si, až budou „vychytány“ všechny jeho mouchy, až bude mít dojezd jako normální automobily, ale hlavně, až bude stát méně peněz. Protože v tomto případě - jak „vidno z něčeho“ - „ZA HODNĚ PENĚZ, MÁLO MUZIKY“...