Zhruba za dva roky dorazí třetí...
22.06.2018 Autor: Tommü Design
generace úspěšného Crossoveru společnosti Nissan Motor - model Qashqai. Ať si konkurence říkala, co chtěla, ale společnost Nissan Motor měla odvahu, když před více než jedenácti léty představila Qashqai. Obdrženou skepsí, která provázela vůz, by se daly „tapetovat“ výrobní haly. „Na SUV je to málo svalnaté, na MPV málo variabilní a považte to jméno!“ Když se pak začal automobil prodávat statisícovými tempy, chytili se ostatní za hlavu a začali vytvářet třídní klony. Tento vůz japonské automobilky se zalíbil nejen novinářům, ale i samotným zákazníkům. Byl totiž cenově dostupný a měl přitom velmi dobré jízdní vlastnosti. Není tedy divu, že se v prodejních žebříčcích dlouho držel na předních místech a tento fakt byl pro společnost Nissan Motor nejen úspěchem, ale také velkým závazkem. V současné době jeho druhá generace dokazuje, že praktický vůz může být i hodně nápaditý. Jednoznačně přesvědčuje o tom, že vedle sebe skvěle fungují robustní styl, svěží aktivita a uhlazená kultivovanost. Konkurence je ovšem velmi silná, ať už se jedná například o evropské nebo asijské výrobce, kteří rozhodně „nespí“... A proto je třeba jít dál.
Třetí generace úspěšného Crossoveru značky Nissan se máme dočkat přibližně za dva roky a na evropský trh má zamířit i jako hybrid a Plugin hybrid, zatímco čistě elektřinou poháněnou verzi očekávat nemáme. Ta má být vyhrazena pro samostatné SUV na jiné platformě, ale podobné velikosti. Ponz Pandikuthira, jeden z vedoucích pracovníků společnosti Nissan Europe, poodhalil, na co se v případě připravovaného modelu Qashqai můžeme těšit. Jeho základem prý bude nová verze platformy CMF (Common Module Family), která umožní použití hybridních pohonných systémů. Na evropský trh má Crossover zamířit s hybridním pohonem z vlastního vývoje značky Nissan, ale rovněž i jako Plugin hybrid, jehož pohonný systém bude výsledkem spolupráce se značkou Mitsubishi. Právě nasazení dvou hybridních pohonů by mohlo vést k tomu, že oblíbený automobil přijde o naftové motory. Letošní prodeje dieselových agregátů spadly u tohoto modelu pod hranici 32 procent a plánovací oddělení automobilky předpokládá, že půjdou ještě níž.
Jinou možnost, než použít hybridní pohon Nissan, ale ani jiní výrobci aut v podstatě nemají. Buď za dva roky přepřáhnou na částečně nebo plně elektrifikované modely, nebo se nedoplatí na pokutách za emise. Platí to také pro jeden z nejoblíbenějších modelů japonské značky, který v nové generaci dorazí právě v přelomovém roce 2020, kdy mají opět platit přísnější emisní pravidla. Nissan hodlá u nové generace modelu Qashqai zůstat věrný rozměrům v současnosti aktuálního vozu, ale v případě designu má dojít k rozvíjení současného stylu nejnovějších sériových automobilů i konceptů japonské značky, což znamená, že můžeme očekávat ostřejší hrany a dynamické linie.